بازداشت 528 سارق و مالخر در «رعد 25»

بازداشت 528 سارق و مالخر در «رعد 25»

همزمان بااجرای بیست وپنجمین مرحله طرح رعدازسوی پلیس پایتخت 20 باند سرقت متلاشی و 528 سارق و مالخر هم بازداشت شده‌اند.
 به گزارش جام‌جم، سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران در حاشیه اجرای این‌طرح در جمع خبرنگاران گفت: در ۴۸ساعت گذشته، 500 متهم كه در زمینه سرقت از خانه‌ها، كیف‌قاپی، گوشی‌قاپی و... فعالیت داشتند، به‌همراه 28 مالخربازداشت شدند. 168 خودرو و موتورسیكلت دزدی و ۳۵ هزار قطعه از اموال سرقتی از متهمان كشف شد. 20 باند سرقت متلاشی و 87 درصد اموال كه ارزش هشت میلیاد تومانی داشتند تحویل مالباختگان شدند.
وی درباره دزد اموال از بیمارستان‌ها نیز گفت: این متهم شیشه‌ای، تحصیلدار اخراجی بودكه با ورود به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، مهر، ساسان، مصطفی خمینی در زمان ملاقات گوشی تلفن همراه بیماران و همراهان آنها را دزدیده و به كمك دوستش فروخته كه همدستش نیز بازداشت شده است.
رحیمی درباره بازداشت سارقان مدرسه غیرانتفاعی محله خزانه نیز گفت: متهمان با هم دوست بودند و همگی در خانه‌شان كه نزدیك مدرسه بود بازداشت شدند. متهمان چهار دستگاه لب‌تاپ دزدیده بودند. طراح سرقت مدعی بود كه كلید خانه‌اش قدرت بازكردن هر قفلی از جمله قفل مدرسه را دارد.
از موبایل‌قاپی با 5 تیشرت
 تا سرقت باطری در 120 ثانیه
محمد 23 ساله به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه در این طرح دستگیر شد. برای این‌كه ماجرای سرقت‌هایش لو نرود، شگرد عجیبی داشت. روزهای سرقت پنج تیشرت می‌پوشید و بعد از هر سرقت، لباسش را عوض می‌كرد تا دستگیر نشود. با پول‌های دزدی خوشگذرانی كرده و برای دختر مورد علاقه‌اش هدایای گرانقیمت می‌خرید.
دزد دیگر خودش را مخترع می‌نامد. دزد حرفه‌ای موتورسیكلت است و سوئیچی ساخته كه انواع موتورسیكلت را با آن در عرض چند ثانیه سرقت می‌كند. می‌گوید: با موتورهای دزدی چند روز مسافر جا‌به‌جا می‌كردم و بعد آن را در كنار خیابان رها كرده و سراغ موتور دیگری می‌رفتم. در تلویزیون می‌دیدم كه خبرنگاران با دزدان مصاحبه می‌كنند و هیچ وقت فكر نمی‌كردم خودم یك‌روز سوژه خبرنگاران شوم.
دزد دیگر عاشق وحید مرادی است و به عشق او روی بدنش طرح‌های وحید را خالكوبی كرده است. كارمند شركت بیمه بود اما اعتیاد مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و با دختری آشنا شد كه از دزدان حرفه‌ای باطری خودرو‌ها بود، همراه هم سراغ خودروها می‌رفتند و دو دقیقه‌ای باطری می‌دزدیدند. بعد هم با فروش باطری‌ها، هزینه موادمخدرشان را تامین می‌كردند.