نسخه Pdf

افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی

افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی

دستگاه‌های اندرویدی را باید محبوب‌ترین و پركاربرترین محصولات همراه جهان دانست، ولی یكی از مشكلات اصلی كاربران این سیستم‌عامل، كاهش سرعت دستگاه‌ها در طول زمان است. این موضوع موجب می‌شود دستگاهی كه در روزهای اول كاری خود بسیار سریع و نیرومند بوده، به یك دستگاه متوسط و حتی ضعیف تبدیل شود. با این حال راهكارهایی وجود دارد كه می‌توانید با كمك آنها سراغ رفع این مشكلات بروید و دستگاه خود را تا حد زیادی به سرعت بالای دوران قدیم خود بازگردانید. این هفته، چند روش مختلف برای سریع‌تر كردن دستگاه‌های اندرویدی آموزش می‌دهیم كه اجرای آنها، كیفیت استفاده از دستگاه شما را به‌شدت افزایش می‌دهد.

احمد محمدحسینی

  به‌روزرسانی سیستم‌عامل
نسخه اندروید شما ممكن است 7، 8 یا 9 باشد، ولی باید بدانید چند نسخه بین این شماره‌ها عرضه می‌شود كه هریك از آنها بهینه‌سازی‌های خود را در اختیار دارند. یكی از بهینه‌سازی‌های همیشگی در این بسته‌های به‌روزرسانی، مدیریت بهینه پردازش است و مدیریت بهینه پردازش‌ها به معنای سریع‌تر شدن دستگاه شماست. این كار بدون شك نه‌تنها از نظر سرعت، بلكه از نظر امنیت نیز برای دستگاه شما مفید خواهد بود.

  نصب یك ROM اختصاصی
این روش اندكی دشوار است و توضیح نحوه انجام آن نیاز به آموزشی بسیار طولانی دارد، ولی پیشنهاد ما این است كه به یك مغازه خدمات موبایل مراجعه كرده و درخواست كنید كه یك كاستوم رام یا رام اختصاصی برای شما نصب كنند. رام‌های اختصاصی از نظر كیفیت عملكرد بسیار سریع هستند و در صورت ایراد نیز می‌توان آنها را دوباره نصب كرد.

  خالی كردن صفحه خانه
صفحه خانه ممكن است دسترسی شما را به نرم‌افزارها بسیار سریع كند، ولی به‌صورت مستقیم روی سرعت كاركرد دستگاه اندرویدی شما تاثیر می‌گذارد. 
اگر می‌توانید ویجت‌ها و دسترسی‌های سریع را از روی صفحه اصلی خود پاك كنید و اگر دستگاه به شما اجازه این كار را نمی‌دهد، نرم‌افزارهای مشابه را در پوشه‌های خاصی قرار دهید تا فضای صفحه اصلی شما خلوت‌تر و درنتیجه عملكرد سیستم سریع‌تر شود.
  حذف انیمیشن‌های دستگاه
توضیح این مورد دشوار است، زیرا هر دستگاه ممكن است تنظیمات و انیمیشن‌های مخصوص خود را داشته باشد. با این وجود می‌توانید در بخش تنظیمات دستگاه خود عبارت Animation را جست‌وجو کرده و گزینه‌های موردنظر را غیرفعال كنید. شاید این کار از زیبایی دستگاه شما بكاهد، ولی به‌صورت مستقیم روی سرعت عملكرد دستگاه تاثیر می‌گذارد.

  پاك كردن دیتا كش
دیتای كش درحقیقت داده‌هایی است كه از سابقه فعالیت شما روی سیستم ذخیره می‌شود. برای این كه بتوانید این فایل‌ها را به‌صورت مناسب مدیریت كنید، وارد بخش تنظیمات دستگاه خود شوید و به بخش Applications بروید و با كلیك كردن روی هریك از نرم‌افزارها، گزینه Clear data را بزنید تا داده‌های ذخیره شده روی سیستم شما حذف شود.

  خاموش كردن سیستم Autosync
سیستم Autosync موجب می‌شود ایمیل و دیگر حساب‌های كاربری شما به‌صورت مستقیم و خودكار دائما به‌روزرسانی شوند، ولی استفاده از آن به معنای به كارگیری منابع دستگاه است و هرچقدر منابع دستگاه آزادتر باشند، استفاده از دستگاه سریع‌تر خواهد شد. 
برای مبارزه با این مشكل باید سراغ استفاده از تنظیمات دستگاه بروید. پس از ورود به تنظیمات وارد بخش Accounts بشوید و گزینه Automatically sync data را غیرفعال كنید.

  خالی كردن حافظه داخلی
با حذف نرم‌افزارهای اضافه روی دستگاه می‌توانید حافظه داخلی سیستم خود را بازتر كنید. این كار موجب می‌شود سرعت عملكرد دستگاه شما به‌صورت چشمگیری بهبود پیدا كند. همچنین می‌توانید مواردی مانند عكس‌ها و فیلم‌ها را از روی دستگاه خود حذف كنید و این موجب می‌شود بتوانید فضای داخلی را خالی كرده و سرعت دستگاه را بهبود بخشید.
راه‌های دیگری نیز وجود دارد كه می‌تواند سرعت كار دستگاه اندرویدی شما را بهبود بخشد، ولی استفاده از آنها به مهارت ویژه‌ای نیاز دارد و توضیح آنها بسیار طولانی خواهد بود، به همین دلیل به این هفت روش اكتفا می‌كنیم و در شماره‌های بعدی سراغ اطلاعات پیشرفته‌تر خواهیم رفت. 
ضمیمه قاب کوچک