كتاب تازه‌ سیدمهدی شجاعی منتشر شد

كتاب تازه‌ سیدمهدی شجاعی منتشر شد


تازه‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی با عنوان «دین به چه درد می‌خورد» از سوی انتشارات كتاب نیستان منتشر شد. این خبر را مهر منتشر كرده و توضیح داده كه شجاعی،‌ پس از انتشار كتاب «كمی دیرتر» بارها خبر از نگارش و انتشار جلد دوم این رمان را داده بود و در سال‌های اخیر جز دو كتاب برای مخاطب كودك اثر تازه‌ای روانه بازار كتاب نكرده بود. اثر تازه شجاعی نیز غیرداستانی است و با موضوع دین‌شناسی با روش استفهامی نوشته شده است.
بنابر اعلام ناشر، شجاعی در تازه‌ترین اثر خود با عنوان دین به چه درد می‌خورد دست به تلفیقی زیبا از دو تجربه خود در نویسندگی زده است و اثری خلق كرده نه داستان است و نه متنی عارفانه. بلكه با درونمایه‌ای از طنزی ملایم و البته با استفاده از عناصر زبانی ساده درصدد بازخوانی استفهامی از چالش‌های دینداری در عصر مدرن است.
شجاعی برای این موضوع كتاب خود را با روش اثبات معكوس شروع می‌كند و با برشمردن برخی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ساختارهای زیستی در جامعه دینمدار و قدم به قدم جلو آوردن و نفی كردن گزاره‌های ساده استنتاج شده از این موضوع، درباره كاركردهای واقعی دینمداری در زندگی اجتماعی به صحبت پرداخته است.
در بخشی از این اثر می‌خوانیم: واقعیت این است كه منابع مادی چه در اطراف خودمان و چه در سطح جهان، محدود است. این طور نیست كه همه چیز به قدر كافی برای همگان وجود داشته باشد. اگر این طور بود بخش عمدۀ مردم جهان، در فقر و فلاكت به سر نمی‌بردند یا لااقل زندگی اكثریت مردم جهان در حد متوسط و زیر متوسط متوقف نمی‌ماند.
در این اوضاع و احوال آشفته و بحرانی و ناعادلانه، هركدام از ما خیلی كه همت كنیم، بتوانیم گلیم این زندگی روزمره خودمان را از آب بیرون بكشیم، بتوانیم رفاه و آسایش خودمان و یا افراد تحت تكفلمان را فراهم كنیم.
اثر تازه شجاعی را انتشارات كتاب نیستان منتشر كرده است.