جایزه تصویرگری برای آثار باستانی پاریزی

جایزه تصویرگری برای آثار باستانی پاریزی


 اولین دوره جایزه «آینه‌داران» با محوریت تصویرگری آثار مكتوب محمدابراهیم
باستانی پاریزی با عنوان «پاریز تا پاریس» برگزار می‌شود و قرار است با تمركز بر آثار بزرگان و فرهیختگان ایران ادامه پیدا  كند.
 سید عباس دعایی، مؤسس، طراح و مجری جایزه «آینه‌دار دوران» درباره این جایزه به ایسنا گفت: دانشكده ادبیات مركز همایش‌های بین‌المللی خود را به‌عنوان دبیرخانه این جایزه قرار داده و هنرمندان برای ارسال آثارشان باید به دفتر آینه‌دار دوران كه در سایت آورده شده است مراجعه و اصل كار را ارائه كنند.
آثار برگزیده در كتاب آینه‌دار دوران، از انتشارات سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، به چاپ می‌رسد. هنرمند برتر امتیاز طراحی جلد این كتاب را خواهد داشت و سه هنرمند برگزیده، از سوی موزه هنرهای معاصر، جهت سفر پژوهشی، به شهرك بین‌المللی هنر پاریس (سیته)، معرفی خواهند شد. همچنین هنرمندان برگزیده، مهمان سفر به كرمان برای دیدار از میراث فرهنگی و زیبایی‌های این استان می‌شوند و به هنرمندان برگزیده، پس از نمایش آثار در دانشگاه تهران، لوح تقدیر و گواهی همكاری اهدا می‌شود.
مهلت ارسال آثار تا آخرین ساعت اداری روز دوشنبه ٢٩ مهرماه است و زمان اعلام هنرمندان برگزیده، دی‌ماه همزمان با سالروز تولد استاد باستانی پاریزی خواهد بود.
به گفته سیدعباس دعایی، این جایزه با پشتیبانی مؤسسه رز آبی برگزار می‌شود. دی‌ماه گذشته لوگوی این رویداد توسط حسن روح‌الامین طراحی و به همراه سایت طراحی در باغ موزه نگارستان اندیشه دانشگاه تهران رونمایی شد.
وی درباره پیشینه مؤسسه آینه‌دار دوران و برنامه‌های آن گفت: آینه‌دار دوران لقبی است كه برای استاد محمدابراهیم باستانی پاریزی انتخاب شده است و به خاطر علاقه‌ای كه به آقای باستانی پاریزی داشتیم، سال ۹۵ به گروه تصویرگری «آمیدا» پیشنهاد دادیم آثار مكتوب ایشان را تصویرگری كنند.
برای این كار جلساتی با مركز كرمان‌شناسی گذاشتیم و با اجازه از خانواده آقای
باستانی پاریزی به این نتیجه رسیدیم كه هركسی می‌خواهد با آثار ایشان آشنا شود، ابتدا باید با كرمان آشنا شود.  مدیر مؤسسه آینه‌داران دوران در پایان ابراز امیدواری كرد این روند را سالانه با محوریت آثار یكی از بزرگان و فرهیختگان هنر ایران انجام دهند و آثار مكتوب فاخر عصر معاصر را از این طریق به متن
جامعه آورند.