خبرهایی از پرسپولیس

خبرهایی از پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها به دنبال جذب یك دروازه‌بان جدید

مدیران باشگاه پرسپولیس به احتمال فراوان قید ادامه همكاری با بوژیدار رادوشویچ را می‌زنند و تیم سرخپوش تهرانی به زودی صاحب دروازه‌بان دیگری می‌شود.  این دروازه‌بان كروات به خواسته برانكو ایوانكوویچ قبل از شروع فصل شانزدهم جذب تیم شد تا رقابت نفسگیری با علیرضا بیرانوند برای رسیدن به تركیب اصلی سرخپوشان داشته باشد اما از همان ابتدا مشخص شد رادوشویچ علاقه برای مبارزه ندارد و احتمالا انگیزه‌هایش نیز برای رسیدن به تركیب اصلی چندان زیاد نبود. به همین علت بیرانوند از شروع لیگ شانزدهم تا پایان لیگ هجدهم، به مدت سه فصل پیاپی دروازه‌بان شماره یك تیم بود و رادوشویچ تنها به‌عنوان یك نیمكت‌نشین، سرخپوشان را همراهی می‌كرد. این در حالی است كه بیرانوند قرارداد ریالی داشت اما رادو قرارداد دلاری و با توجه به نوسانات قیمت ارز طی یك سال گذشته، قیمت قرارداد رادوشویچ به بالاترین حد خود رسیده تا جایی كه دیگر كنترل قیمت قراردادش، كاری سخت و پیچیده شده است.  وقتی این بازیكن برای اولین‌بار با باشگاه پرسپولیس قرارداد بست، قیمت ریالی این قرارداد بیش از 700میلیون تومان نبود، اما حالا قراردادی كه با باشگاه پرسپولیس به‌عنوان یك دروازه بان ذخیره و بازیكن خارجی منعقد كرده، چیزی بیش از دو میلیارد تومان ارزش ریالی دارد. از این‌رو باشگاه نمی‌تواند هزینه دو میلیاردی بابت جذب یك دروازه‌بان ذخیره داشته باشد. همچنین رادوشویچ طی ماه‌های گذشته بارها علیه مدیریت باشگاه مصاحبه‌های پیاپی انجام داده و شایعاتی در مورد درگیری او با یكی از اعضای نزدیك به باشگاه بر سر زبان‌ها افتاده است. با این شرایط رادوشویچ تمام پل‌های پشت سر خود را نیز خراب كرد ه و دیگر فضایی برای بازگشت باقی نگذاشته است. طبق شنیده‌های ما، باشگاه پرسپولیس نیز به‌دنبال جذب یك دروازه‌بان جدید است تا جایگزین بوژیدار كند.


پیوس: هیچ‌کس مثل برانکو نمی‌شود
فرشاد پیوس، مهاجم گلزن و پیشین تیم فوتبال پرسپولیس كه برای سال‌ها توانست به عنوان مهاجم اول این تیم وارد میدان شده و گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر برساند، اعتقاد دارد حفظ برانكو كاری فراتر از یك تفكر مدیریتی در پرسپولیس می‌طلبد. او در این مورد به جام‌جم گفت: «دوست ندارم در مورد رفقای قدیمی خودم صحبت كنم اما در حال حاضر هیچ گزینه‌ای به اندازه برانكو توانایی هدایت پرسپولیس را ندارد زیرا در تمام شرایط بحرانی فصل گذشته، برانكو با هنر مدیریتی خود پرسپولیس را قهرمان كرده و حالا پرسپولیس به بهترین تیم ایران و یكی از بهترین تیم‌های آسیا تبدیل شده است.»  او اضافه كرد: «اگر تمدید قرارداد با برانكو در دست هواداران و پیشكسوتان بود، این اتفاق خیلی زود رقم می‌خورد اما پیشكسوتان كه نباید این مربی را حفظ كنند. ما فقط وظیفه حمایت از پرسپولیس و برانكو را داریم. من مصاحبه‌ها را دنبال می‌كنم و متوجه شدم همه پرسپولیسی‌ها خواهان حفظ برانكو هستند. به همین علت تصور می‌كنم باید مسؤولان باشگاه به سرعت این كار را به اتمام برسانند. البته تمدید قرارداد با این مربی باید قبل از اتمام فصل گذشته رقم می‌خورد و خیال هواداران راحت می‌شد.»



انصاری در یك قدمی لژیونر شدن
محمد انصاری مدافع بااخلاق پرسپولیس، بازیكن بدشانسی است. او به عنوان یك بازیكن تستی به تمرینات پرسپولیس راه یافت اما آن قدر به لحاظ فنی، خوب و تاثیر گذار بود كه در فصل پانزدهم توسط برانكو، جذب تیم شد. از آن به بعد، همیشه یك مدافع مستحكم بود. در فصل شانزدهم مدافع چپ بود، در لیگ هفدهم مدافع میانی و زوج سیدجلال حسینی شد و در لیگ هجدهم دوباره به سمت چپ خط دفاع برگشت اما مصدومیت سنگین باعث شد قبل از پایان یافتن نیم‌فصل اول، كل لیگ را از دست بدهد. او از این فصل می‌تواند به‌صورت كامل، سرخپوشان را همراهی كند اما درست در همین شرایط كه سرخپوشان در انتظار حضورش در تركیب اصلی هستند، خبر رسیده كه انصاری از لیگ 2 كشور، پیشنهاد دریافت كرده و فقط یك وكالت‌نامه را امضا كند، وكیلش خارج از ایران كارها را پیگیری كرده و برای این مدافع چپ پا، قراردادی خاص و گرانقیمت می‌بندد تا انصاری پس از طی كردن نیم‌فصل مصدومیت، لژیونر شود. شنیدیم انصاری در انتظار تماس مدیران پرسپولیس است تا در ابتدا، تكلیف مطالباتش از این باشگاه روشن شود و پس از آن، مذاكره برای فصل بعد را دنبال كند. اگر در تماس‌ها، نتوانست به نتیجه خوبی برسد، باید او را لژیونر بدانیم زیرا وكیل این بازیكن در انتظار دریافت امضای وكالت‌نامه است تا او را به لیگ كره‌جنوبی ببرد.