حمله تند قاضی‌زاده به تاج

چرا تا حرف شفاف‌سازی می‌شود برآشفته می‌شوید؟!

حمله تند قاضی‌زاده به تاج

 احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در بیانیه‌ای مفصل به سیاست‌های رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاخت و او را متهم به ناتوانی در اداره فدراسیون كرد. او تاكید كرد كه كاپیتولاسیون در ایران جایی ندارد و او نباید مسؤولان را از فیفا و شیخ‌نشین‌های عرب كنفدراسیون آسیا بترساند.
به گزارش خانه ملت، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: جای تعجب ندارد وقتی شخصی التزام عملی خود به نظام و كشورش را با مستمسك قرار دادن رئیس فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا، جهت حفظ میز و صندلی ریاست بر یك فدراسیون ورزشی زیر سؤال می‌برد و در آن هتل معروف شمال شهر به عنوان صحنه گردان اصلی، نیمه شب پشت دوربین آن برنامه ورزشی معروف نشسته و قانون مجلس كشورش را زیر سؤال برده و باعث می‌شود رئیس فیفا علیه قوانین مصوب كشورش موضع بگیرد، فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی را نیز فراموش كند كه مجلس در راس امور است. آقای تاج، این‌كه در سفر شما به فرانسه چه اتفاقاتی رخ داده كه باعث شده در بدو ورود به كشور، اركان نظام را زیر سؤال ببرید، احتمالا از مصونیتی خیالی و غیرواقعی نشات گرفته  و اگر ذهنیت مصونیت از تخلف در شما به وجود نمی‌آمد این حجم تخلفات گسترده از قوانین مصوب كشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجموعه تحت مدیریت جنابعالی به وقوع نمی‌پیوست.
مصاحبه متناقض و حاوی اطلاعات غلط جنابعالی را مطالعه كردم. طبق معمول همیشه با فرار رو به جلو، پاك كردن صورت مسأله و مقصر اعلام كردن افراد سطوح پایین مدیریتی، سعی در شانه خالی كردن از مسؤولیت‌تان داشتید. از سوی دیگر متذكر شدید امنیت ورزشگاه‌ها دست فدراسیون نیست، اما مگر آن چیزی كه دست شماست به درستی انجام می‌شود؟
در كنار جامعه فوتبال مایلم بدانم كمیته انضباطی تحت نظارت جنابعالی و هیات‌رئیسه محترم‌تان چه حكم بازدارنده‌ای را برای بازی هفتم اردیبهشت و نهم خرداد پرسپولیس و سپاهان  یا دیگر مسابقات مورددار صادر كرده است؟
مجموعه تحت ریاست شما از انجام بدیهی‌ترین وظایف عاجز است و تا چه موقع مردم و نظام تاوان رخوت در امورات محوله مجموعه شما را باید بپردازند؟ چرا آبروی كشور با بی‌مسؤولیتی شما باید در مجامع بین‌المللی ریخته شود؟
در مصاحبه خود عنوان كردید دولت باید دست از سر فوتبال بردارد، آیا زمانی كه ۱۳ میلیارد تومان منابع مالی فدراسیون خود را از بودجه كشور می‌گرفتید هم این‌گونه پرده‌دری می‌كردید؟ آیا زمانی كه 5/2میلیون دلار، طلب سرمربی گذشته تیم ملی از بودجه كشور پرداخت شد نیز همین نظر را داشتید؟ آیا در خلال جام ملت‌ها كه مسؤولان وزارت ورزش با خود دلار به امارات آوردند تا به تیم تزریق شود و به خاطر این مسأله ساعت‌ها در فرودگاه دبی دچار مشكل شدند نیز همین عقیده را داشتید؟ ای كاش حداقل نیم ساعت روی حرف خود می‌ماندید و در همان مصاحبه نمی‌گفتید از مسؤولان كشور می‌خواهیم كمك كنند.
اما حال بررسی كنیم كه آیا واقعا دستاورد شما از بسیاری از نهادهای كشور بهتر بوده است یا خیر؟
     تیم ملی نوجوانان (پسر) در مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی در گروهی كه تیم‌های هند، ویتنام و اندونزی حضور داشتند حذف شده است.
     تیم ملی جوانان (پسر) ضعیف‌ترین نتیجه ۱۶ ساله اخیر را رقم زده و نتوانسته است از گروهش در مرحله اول انتخابی صعود كند.
     میزبانی مسابقات جوانان با بی‌مبالاتی و بی‌فكری مجموعه تحت نظارت شما به علت جابه‌جایی مكرر محل مسابقات از تهران به مشهد و سپس كیش از ایران گرفته شد.
     تیم ملی بزرگسالان نیز به‌رغم تمام تمهیدات و حمایت‌های اركان نظام در جام ملت‌ها حذف شد.
     تیم فوتبال ساحلی ایران برای اولین بار در تاریخ از مرحله یك‌چهارم نهایی در آسیا بالا نیامد و
جام جهانی را از دست داد.
     تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید دختران نیز حذف شدند چون تمركز و خرج فدراسیون در جای دیگری بود.
     تیم امید در بازی‌های آسیایی نتیجه لازم را نگرفت و در مسابقات مرحله انتخابی المپیك نیز با این‌كه میزبان بود با تفاضل یك گل نسبت به مالزی به عنوان بهترین تیم دوم جواز صعود گرفت.
     تیم فوتسال جوانان در مسابقات المپیك جوانان در آرژانتین در مرحله گروهی حذف شد.
آقای تاج، منكر تلاش‌های ملی‌پوشان عزیز نیستم و دست‌شان را می‌بوسم؛ اما باور كنید اگر هریك از مجموعه‌های مدیریتی كشور كه تحت نظارت مستقیم مجلس شورای اسلامی قرار دارند این افتضاح را از هر نظر به بار می‌آوردند و بابتش هزاران بار عذر خواهی می‌كردند، بی‌شك از استیضاح نمایندگان جان سالم به در نمی‌بردند. چه رسد به این‌كه بخواهند طلبكارانه و از موضع قدرت مانند شما سخن بگویند.
در پایان عرایضم باید عنوان كنم پرونده‌ای از تخلفات گسترده شما و همكارانتان در فدراسیون، به دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است كه در مرحله راستی آزمایی است.