مجادله روحانی و جهانگیری

مجادله روحانی و جهانگیری


سایت انتخاب دیروز در گزارشی از بروز مباحثه‌ای میان رئیس‌جمهور و معاون اول او در جلسه‌ شورای عالی هماهنگی اقتصادی که روز شنبه برگزار شد خبر داد.
بر اساس ادعای این سایت، حسن روحانی در این جلسه خطاب به اسحاق جهانگیری می‌گوید شما و اصلاح‌طلبان به دنبال سرنگونی دولت هستید. جهانگیری اما در واکنش به این سخنان روحانی، اظهارات تندی بر زبان نمی‌آورد و فقط تصمیم به ترک جلسه می‌گیرد، اما لاریجانی از او می‌خواهد جلسه را ترک نکند. انتخاب مدعی شده، جهانگیری پس از اظهارات تند و تیز روحانی خطاب به او، از دولت قهر کرده و از آن زمان در محل كار خود حاضر نشده است.
با وجود این گزارش، اسحاق جهانگیری در جلسه دیروز هیات دولت که با ریاست روحانی برگزار شد حضور داشت. سایت انتخاب، این مساله را نتیجه گفت‌وگوی برخی وزرا از جمله ظریف با جهانگیری عنوان کرد اما علی ربیعی، سخنگوی دولت پس از جلسه دیروز هیات دولت، ضمن تایید وجود اختلاف نظر میان روحانی و جهانگیری، ماجرای قهر معاون اول را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، علی ربیعی با بیان این‌که نباید اختلاف دیدگاه در مورد یک سیاست درباره ساختار بودجه را به اختلاف سیاسی تعمیم داد گفت: به هیچ وجه، عنوان قهر ایشان یا خدای ناکرده مسائلی مشابه که در شأن ایشان و مقامی در سطح ایشان نیست، صحت ندارد.