اجرای مصوبات عقب‌افتاده شورا از این هفته

رحیم‌پور ازغدی خبر داد

اجرای مصوبات عقب‌افتاده شورا از این هفته

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشریح جزئیات جلسه قبلی این شورا از شرکت سران سه قوه در جلسات آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرای مصوبات عقب‌افتاده از این هفته خبر داد.
رحیم‌پور در حاشیه نشستی با موضوع گفتمان ضد فلسفه در فلسفه علم که با حضور جمعی از دانشگاهیان و حوزویان برگزار شد در پاسخ به یکی از حضار که در مورد آخرین وضعیت جلسات شورای انقلاب فرهنگی پرسیده بود گفت: جلسه، روی هم رفته مثبت بود. آن سؤالات هم سؤال قریب به اتفاق دوستان شورا بود که در این سال‌ها بارها تکرار شد و مسکوت ماند ولی این بار اثر کرد و شنیده شد. از جمله این‌که چرا برخی مصوبات شورا برخلاف قانون، اجرا و حتی ابلاغ نمی‌شود و چرا متقابلاً برخی دستورات تحمیلی نظیر ۲۰۳۰ و کنوانسیون‌های دیگری از جهان سرمایه‌داری در مورد کودک و زن و خانواده و نظام آموزشی و سبک زندگی مردم ما، چراغ خاموش و خارج از روال قانونی، ابلاغ و بودجه‌گذاری و اجرا می‌شود؟
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که تعطیل شورا و انسداد فضای گفت‌وگو، آن هم در شورایی که فلسفه‌ای جز مشورت آزاد و مباحثه فرهنگی ندارد، قابل تداوم نیست و سؤال و نقد، قدغن نمی‌شود افزود: بحمدا... در این جلسه تصویب شد که اولاً فهرست کامل و دقیقی از مصوبات اجرا نشده شورا، تهیه و اجرای آنها آغاز شود، ثانیاً بررسی و چاره شود که مواردی شبیه ۲۰۳۰ و... نه اکنون و نه در آینده به‌ویژه با دور زدن نهادهای قانونی، ابلاغ و اجرا نشود. مدنیتی که خودش در ورطه فروپاشی اجتماعی است نمی‌تواند معلم سبک زندگی برای مردم ما باشد. جامعه و خانواده غربی را با مواد نگهدارنده، سرپا نگه‌داشته‌اند. آن جوامع، زردی گرفته‌اند و می‌کوشند کل جهان را زرد کنند و ما چشم‌بسته به هیچ جا نمی‌رویم به‌خصوص اگر ناکجا باشد. این ملت، سابقه تمدن‌سازی دارد و سبک زندگی تزریقی نمی‌پذیرد.
رحیم‌پور افزود: در مورد جلسات هم قرار شد انشاءا... از جلسه آینده که همین هفته برگزار می‌شود سران محترم سه قوه، در جلسات شورای انقلاب فرهنگی شرکت کنند. همه ما به مسئولیت خود در برابر علم و فرهنگ این جامعه باید عمل کنیم. همه ما اعضای شورا در محضر مردم به‌ویژه شما دانشگاهیان، حوزویان، فرهنگیان و نخبگان جامعه باید پاسخگو باشیم که در شورا چه می‌کنیم و چه نمی‌کنیم. حقیر هم تا وظیفه‌ای بر دوش دارم، ادای وظیفه خواهم کرد.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به هر حال خبر خوب، توافق جمعی بر پاسخگویی به ملت است که نگذاریم مغول‌های تجددزدگی غرب‌باور و تحجرزدگی ایستا، فرهنگ ایران و ایرانی را زیر پا له کنند. همه ما در این اصول، همفکر و در یک جبهه هستیم و هیچ مساله شخصی در کار نیست و بنده به‌ویژه برای آقای روحانی دعا می‌کنم که در این شرایط سخت خیانت مکرر و مجرب آمریکا و اروپا و عاقبت تلخ برجام و مشکلات اقتصاد و سیاست خارجی بتواند باری از دوش فرهنگ کشور بردارد.