توافق وزارت راه و دفاع برای ساخت مسکن

توافق وزارت راه و دفاع برای ساخت مسکن


وزیر راه و شهرسازی صبح یكشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت صد هزار واحد مسكونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌كه وزارت دفاع طی امسال و سال آینده صدهزار واحد مسكونی می‌سازد، گفت: به‌زودی برنامه احداث ۱۱۰ پروژه ساخت‌وساز مسكن با حضور رئیس‌جمهور كلید می‌خورد.
به گزارش مهر، محمد اسلامی بیان كرد: این صد هزار واحد جدای از ۴۰۰ هزار واحد در برنامه اقدام‌ملی تولید و عرضه مسكن است. این ۱۰۰هزار واحد مسكونی دوساله و طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ ساخته می‌شود.
به گفته وزیر راه و شهرسازی تاكنون احداث
 ۱۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد مسكونی آغازشده است. این عضو كابینه همچنین خبر داد: به زودی برنامه احداث ۱۱۰ پروژه ساخت‌وساز مسكن در راستای برنامه اقدام ملی با حضور رئیس‌جمهور كلید می‌خورد. این صد هزار واحد مسكونی در اراضی نیروهای مسلح در چارچوب قانون و با اذن رهبر انقلاب ساخته می‌شود و مشمول تسهیلات رایج بخش مسكن و طبق مصوبات شورای پول و اعتبار خواهد بود؛ ۸۰درصد هزینه ساخت به سازنده داده می‌شود كه قابل انتقال به خریدار است.
وی گفت: در سال ۹۷ بیش از ۵۴۵ هزار ازدواج ثبت شد كه باید این ۴۰۰ هزار واحد در راستای تسهیل این تعداد ازدواج باشد. به‌زودی با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسكن فرهنگیان قرارداد امضا می‌كنیم.
اسلامی افزود: اولویت ساخت صد هزار واحد در شهرهایی است كه نیروهای مسلح در آنجا مستقر هستند، ۲۵ شهر بزرگ به‌عنوان شهرهای هدف ما تعیین‌شده كه طبق قانون مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری باید پادگان‌های این شهر به بیرون از شهر منتقل شود و اراضی آن در اختیار فضای شهری قرار بگیرد. این پادگان‌ها اولویت برای ساخت مسكن نیروهای مسلح خواهند بود. در شهرهایی هم كه نیروهای مسلح زمین نداشته باشند یا در شهرهای جدید یا در اراضی دولتی زمین به این طرح اختصاص می‌یابد.