جایی كه هم عشق هست هم هدف

جایی كه هم عشق هست هم هدف

كهنه، یا حتی كمی تاب خورده و لنگ، اما مهم این است كه چرخ ورزش بچرخد. این همان چیزی است كه خیلی‌ها در استان سیستان و بلوچستان به آن باور دارند. رقابتی كه دو روز پیش تحت عنوان «مسابقات بزرگ وزنه‌برداری قهرمانی شرق كشور» برگزار شد، شاید به لحاظ كیفی و كمی مسابقات بزرگی نبود، اما كار، كار بزرگ و ارزشمندی بود. رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی شرق كشور، با حضور 69 وزنه‌بردار در مجموعه 17 شهریور زاهدان برگزار شد؛ آن هم در حالی كه حتی برخی استان‌های همجوار مثل خراسان رضوی، سمنان و یزد، هر یك به دلایلی، از حضور در مسابقات سرباز زدند. با این حال وقتی هدف گسترش و ارتقای یك رشته ورزشی باشد و نیت، انجام یك كار فرهنگی، هیچ مانعی نمی‌تواند سد راه شود.
شرایط استان سیستان و بلوچستان را درنظر بگیرید؛ استانی كه با دو كشور افغانستان و پاكستان مرز مشترك دارد و هر روز با معضلات بزرگی چون قاچاق سوخت یا تهاجم فرهنگی روبه‌روست. استانی كم‌برخوردار كه حتی گفته می‌شود 70درصد مردمانش از بیمه بازنشستگی هم بهره نمی‌برند!
با این حال وقتی پای كار فرهنگی وسط باشد، مردمان این دیار از جان مایه می‌گذارند. زاهدانی‌ها همین مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی شرق كشور را با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیون تومان برگزار كردند، بدون آن‌كه چشم‌انتظار كمك فدراسیون وزنه‌برداری باشند یا از آنها طلب تجهیزات كنند. با اسحاق نارویی، رئیس هیات وزنه‌برداری استان سیستان و بلوچستان كه صحبت می‌كردم، می‌گفت: بسیاری از استان‌ها از میزبانی دور هستند اما ما تعامل خوبی با مدیركل استان داریم و همیشه دنبال این هستیم شرایطی پیش بیاید تا با گرفتن میزبانی مسابقات مختلف، فضایی به‌وجود بیاوریم كه جوان‌ها و نوجوان‌ها دیده شوند. ما حتی درخواست میزبانی رقابت‌های جام فجر را هم داشتیم و می‌خواستیم از ظرفیت‌های چابهار برای برگزاری این تورنمنت استفاده كنیم. اینجا، در استان كم‌بضاعت سیستان و بلوچستان، عشق هست، انگیزه هست، هدف هم هست. فقط باید كمی بیشتر به این مردمان بها داد.