رئیس سازمان خصوصی‌سازی: هپكو را دولت زمین زد!

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: هپكو را دولت زمین زد!


میرعلی اشرف‌پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واگذاری شركت هپكو اظهار كرد: آقایی كه دو سال پیش به‌طور اقساطی كارخانه هپكو را خریده و آن زمان ما برای هر سهم 150 تومان با او معامله كرده بودیم، حالا پشیمان است.
به گزارش «نود اقتصادی» رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: آن زمان هپكو را با قیمت هر سهم 150 تومان به او فروختیم و اكنون به 700 تومان رسیده است. حالا می‌بینیم خریدار هپكو سه بار به من نامه كتبی داده و گفته كه با وجود این‌كه سهام هپكو اكنون چند برابر شده است، ولی با همان قیمتی كه به من دادی آن را به خودتان واگذار می‌كنم. بیا اینجا را اداره كن، من نیستم. من یك ریال نمی‌خواهم، به همان قیمتی كه به من فروختید، مال خودتان. چك‌هایم را پس بدهید، می‌خواهم بروم.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: زمانی كه هپكو دست دولت بود، اجازه واردات ماشین‌آلات راهسازی را نمی‌دادند؛ چرا پراید در كشور ما 50 میلیون تومان است؛ به‌دلیل این‌كه یك دیوار بلند عوارض و حق گمركی
200 درصدی كشیدیم و هر خودروی خارجی بخواهد وارد شود، باید این حقوق را بپردازد. اگر این دیوار برداشته شود آیا كسی پراید را 50 میلیون یا دنا را 150 میلیون می‌خرد؟ این دیوار تعرفه برای ماشین‌آلات راهسازی هم در زمان سهامداری دولت در هپكو وجود داشت.
پوری‌حسینی بیان كرد: زمانی كه دولت از سهامداری هپكو خارج شد، گفت، من كه دیگر نیستم، پس این دیوار تعرفه را بردارید. كسی كه خودش وزیر و رئیس گمرك بود، به من گفت ما خودمان ماشین‌آلات راهسازی دست دوم چینی را از مناطق آزاد و ویژه وارد كشور كردیم. وقتی شما لودر و بلدوزر دست‌دوم چینی را می‌آورید كسی پیدا می‌شود كه از هپكو ماشین‌آلات بخرد؟ معلوم است كه در این صورت هپكو زمین می‌خورد؟ هپكو زمین خورد نه به خاطر این‌كه بخش خصوصی آن را خرید، چون سیاست دولت عوض شد. هپكو تنها در وسط ماند و همه حمایت‌ها برداشته شد، بنابراین با سر به زمین خورد.