نسخه Pdf

 مشاوره قبل و بعد  از ازدواج را جدی بگیرید

 مشاوره قبل و بعد  از ازدواج را جدی بگیرید

منصوره نیكوگفتار، روان‌شناس در این رابطه می‌گوید: بسیاری از زنان و مردان به‌دلیل این‌كه، در دوران نامزدی و آشنایی ارتباط خوبی با هم دارند، احساس می‌كنند تا آخر عمر مشكلی نخواهند داشت. 
برای همین شناخت و مشاوره قبل از ازدواج را كاملا بی معنا تصور می‌كنند. در صورتی كه آنها باید بدانند مشكلات و اختلاف سلیقه در بین هر زوج خوشبختی هم وجود دارد و این زوج‌ها هستند كه باید مشكلات و اختلاف سلیقه ها را مدیریت و حل كنند. حل كردن این مشكلات هم نیاز به مشاوره، راهنمایی و آموزش مهارت زندگی دارد.
 برای جلوگیری از مشكلات احتمالی در زندگی زناشویی، زوج‌ها باید مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرند؛ چراكه این مشاوره باعث می‌شود آنها در دوران زندگی مشتركشان كمتر دچار اختلاف نظر، سلیقه و عقیده شوند و شناخت مناسبی از یكدیگر پیدا كنند. همچنین یاد می‌گیرند اختلاف‌ها را به‌راحتی مدیریت و حل كنند. از طرف دیگر تهیه و تداركات مراسم عروسی و تشكیل زندگی مشترك واقعا وقتگیر و سخت است. برای همین زوج‌ها در اوایل زندگیشان ناخودآگاه مشغله زیادی پیدا می‌كنند و همین مساله باعث می‌شود زن و مرد از هم كمی‌فاصله بگیرند. به همین دلیل است كه بیشتر اختلافات و دعواها در همان دوران به‌وجود می‌آید. 
آنها باید سعی كنند همدیگر را درك كنند و كارها را به تنهایی انجام ندهند تا كمتر خسته شوند.