تولید بیت‌كوین در ایران غیرقانونی است

تولید بیت‌كوین در ایران غیرقانونی است


رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: فعالیت‌های مرتبط با تولید بیت‌كوین (ارز دیجیتالی) در ایران از نظر ما غیرقانونی است و در صورت مشاهده به صورت جدی با آن برخورد می‌شود.
به گزارش ایرنا، علی مؤیدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز عنوان كرد: به لحاظ فعالیت‌های غیرقانونی كه در این رابطه اخیراً در جامعه شاهد هستیم در چند روز آینده ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز با حضور همه دستگاه‌های مسؤول قرار است جلسه‌ای را تشكیل دهند و چگونگی برخورد با این فعالیت‌های غیرقانونی را اتخاذ كنند. به‌طور جدی تاكید می‌كنم با این‌گونه فعالیت‌های غیرقانونی برخورد می‌شود.
مؤیدی خرم‌آبادی گفت: برخی افراد در زمینه همین ارز مجازی بیت‌كوین فعالیت‌هایی می‌كنند كه این موضوع غیرقانونی است و باید چگونگی برخورد و سیاستگذاری در این زمینه در جلسه‌ای كه گفتم عنوان شود.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: هر نوع تصمیم در خصوص بیت‌كوین منوط و مشروط به تشكیل جلسه‌ای است كه در ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز تشكیل می‌شود.
رئیس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز خاطرنشان كرد: از نظر ما بخش اعظمی از فعالیت‌هایی كه به‌وسیله بیت‌كوین انجام می‌شود به صورت پراكنده و غیرقانونی است.