نسخه Pdf

سفر پرچم سفری به سوی دل‌ها

سفر پرچم سفری به سوی دل‌ها

از دیرباز سفر به مشهد به عنوان حج الفقرا شناخته می‌شد اما با توجه به شرایط اقتصادی در این روزها حتی سفر به مشهد هم برای خیلی‌ها آرزو به حساب می‌آید. آن هم یک آرزوی دست نیافتنی! البته این آرزوی دست‌نیافتی اتفاق جدیدی نیست اما این روزها تشدید شده است. متولیان حرم‌امام رضا هم از سال ها پیش برای خوشحال شدن افرادی که توانایی سفر به مشهد را ندارند تصمیم گرفتند هدایایی متبرک از حرم ثامن الحجج را همراه پرچم گنبد حرم به اقصی نقاط ایران ارسال کنند.
ممکن است در وهله اول این کار دم دستی یا بی‌فایده به نظر برسد اما اگر جای افرادی باشید که تا به حال حرم امام رضا را ندیده‌اند نظرتان تغییر می‌کند. کافی است خودتان را جای زندانی‌ای بگذارید که در زندان زاهدان در حال گذران دوران محکومیتش است اما ناگهان با نمک و نبات ارسال شده از طرف آستان مبارک امام هشتم رو‌به‌رو می‌شود یا پیرمرد و پیرزنی که شرایط سفر به مشهد را ندارند اما می‌توانند پرچم متبرک شمس الشموس لمس کنند.
12سالی می‌شود که طرح «زیر سایه خورشید» در حال اجراست و آنها که با پرچم و هدایای آستان مقدس امام رضا به استان‌های مختلف سفر می‌کنند می‌دانند مردم از دیدن این پرچم، چند بسته نبات و نمک چه حالی می‌شوند. آنها با چشمان خودشان دیده‌اند که بیماران، افراد پا به سن‌ گذاشته و... نگاهشان به این هدایا چه شکلی است. این همراهان خاطرات نابی از سفر همراه پرچم دارند. به خاطر همین خاطرات ناب به سراغ یکی از سفرهایی رفتیم که یکی از این پرچم‌ها به مناسبت ولادت امام رضا(ع) رفته است. سفری عجیب به دیار مردمان مناطق گرمسیر ایران که بخش قابل توجهی از آنها جزء برادران و خواهران اهل سنت هستند.
ضمیمه قاب کوچک