«پیشونی سفید»  سریال می‌شود

«پیشونی سفید» سریال می‌شود


سیدجواد هاشمی بازیگر و كارگردان سینما و تلویزیون در حوزه تولیدات كودك و نوجوان درباره فعالیت‌های اخیر خود در این حوزه به مهر گفت: من اخیرا پیشنهاد ساخت سریال انیمیشن «پیشونی سفید» را به تلویزیون دادم و درباره آن صحبت‌های مقدماتی با مدیران داشته‌ام.
وی كه به‌تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی «تورنادو» را هم دریافت كرده، درباره ساخت سریال براساس سه‌گانه سینمایی خود در تلویزیون عنوان كرد: زمانی برندها از تلویزیون به سینما منتقل می‌شدند مثل كلاه قرمزی یا مدرسه موش‌ها و حالا می‌توان این رویكرد را برعكس كرد چون آثاری در سینما داریم كه مورد استقبال قرار گرفته‌اند و می‌توانیم همین آثار را در تلویزیون هم بسازیم.
هاشمی در ادامه با اشاره به نبود بودجه و تاثیر آن بر حوزه كودك و تعطیل شدن برنامه‌هایی مثل «محله گل و بلبل» اضافه كرد: هرچقدر با ساخت برنامه به كودكان بیشتر توجه شود باز هم كم است، تنها محله گل و بلبل كافی نیست و كارهای تركیبی از این دست در حوزه كودك بیشتر باید ساخته شود. با این حال كسر بودجه تلویزیون روی بخش كودك هم اثر گذاشته است و به نظر می‌آید تلویزیون در سال‌های اخیر برای تولیداتش بودجه نداشته است.
هاشمی اضافه كرد: این معضل كم‌توجهی به كودكان نه فقط در تلویزیون كه در سینما هم وجود دارد و فعلا بچه‌ها در حاشیه هستند.
وی در پایان سخنانش عنوان كرد: تلویزیون شاید به‌زعم مسؤولانش دارد پوست‌اندازی می‌كند و تغییر رویه و سلیقه می‌دهد. در جشنواره پویانمایی شنیدیم كه تلویزیون حدود ۲۵ درصد تولیدات پویانمایی را افزایش داده و به این ترتیب به این بخش توجهی خاص داشته و این امیدواركننده است.