بازی‌های موبایلی در صدر

بازی‌های موبایلی در صدر


امروزه بیش از 5/2 میلیارد بازیكن بازی‌های رایانه‌ای در سراسر جهان وجود دارد كه پیش‌بینی شده این جمعیت تا پایان سال جاری درآمدی معادل 1/1521 میلیارد دلار را برای بازی‌های دیجیتال به ارمغان آورند.
به گزارش جام‌جم، پایگاه تحقیقاتی نیوزو در آخرین گزارش خود از وضعیت بازار جهانی بازی‌های دیجیتال برآوردی از درآمد كلی این بازی‌ها در جهان تا پایان سال ۲۰۱۹ به‌علاوه پیش‌بینی خود از آنچه تا سال ۲۰۲۲ روی خواهد داد، ارائه کرده است. موضوع جالب توجه در این گزارش، افزایش بی‌سابقه سیر رشد پلتفرم كنسول نسبت به سال‌های گذشته است به‌نحوی كه پلتفرم كنسول با نرخ رشد سالانه 4/13درصد، سریع‌ترین رشد را در میان سایر پلتفرم‌ها داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به درآمد 9/47میلیون دلار دست یابد. این دومین سالی است كه پلتفرم كنسول از لحاظ سرعت در نرخ رشد موفق شده تا گوی سبقت را از بازی‌های موبایلی برباید.‌ تغییر قوانین در چین و عدم ظهور تولیدات چشمگیر در حوزه بازی‌های دیجیتال در سال گذشته موجب كاهش سرعت رشد بازی‌های موبایلی شد. با این حال گمانه‌زنی‌ها پیرامون معرفی نسل بعدی دستگاه‌های كنسول به بازار منجر به كاهش سرعت رشد این پلتفرم در نیمه دوم سال جاری خواهد شد.
بازی‌های موبایلی (گوشی‌های هوشمند و تبلت) در سال 2019 با نرخ رشد سالانه 2/10درصد و دستیابی به رقم 5/68 میلیارد دلار همچنان اولین و بزرگ‌ترین بخش (حدود 45 درصد) از بازار بازی‌های دیجیتال را به خود اختصاص خواهند داد. از این مقدار 9/54میلیون دلار از بازی‌های متعلق به گوشی‌های هوشمند در مقایسه با تبلت تولید می‌شود.‌
بازی‌های رایانه‌ای نیز كمترین و كندترین رشد در بازار بازی‌های دیجیتال با نرخ رشد سالانه 4 درصد و درآمدی معادل 7/35 میلیارد دلار را دارند. علی‌رغم اختصاص بخش كوچكی به پلتفرم رایانه، جایگاه رایانه به‌عنوان خاستگاه نوآوری‌های بسیار در بازار بازی‌های دیجیتال همچنان مشهود و قابل استناد است.‌ تقریبا بسیاری از گونه‌های محبوب بازی‌ نظیر Battle Royale و MOBA در ابتدا از بازی‌های رایانه‌ای نشأت گرفته‌ و سپس فراگیر شده‌اند.