حسین توكلی: تجسم اراده انسانی را در ورزش معلولان دیدم

تیم ملی وزنه‌برداری معلولان ایران، قهرمان جهان شد

حسین توكلی: تجسم اراده انسانی را در ورزش معلولان دیدم

حسین توكلی كه خود زمانی قهرمان المپیك بود یا به عنوان ورزشكار و سرمربی تیم ملی، حضور در رقابت‌های جهانی مختلفی را تجربه كرده بود، حالا در قامت سرمربی تیم ملی پاراپاورلیفتینگ كشورمان از تجربه‌ای متفاوت حرف می‌زد. تجربه‌ای كه شیرینی‌هایش با قهرمانی تیم ملی پاراپاورلیفتیگ ایران در رقابتهای جهانی، دوچندان شد.
توكلی در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: من پیش از این بارها در سفرهای ورزشی و فضای رقابت‌های جهانی حضور داشته‌ام اما این اولین بار بود كه در كنار قهرمانان جانباز و معلول، رقابت‌های جهانی را تجربه كردم و این سفر در زندگی من بسیار متفاوت بود. بارها صحنه‌های زیبایی را به چشم دیدم، فارغ از مدال و رقابت تجسم اراده انسانی را در میان ورزشكاران معلول می‌توان مشاهده كرد كه به‌‌رغم همه مشكلات زیبایی‌های زندگی را درك كرده‌اند و با انگیزه به میدان آمده‌اند.
تیم ملی وزنه‌برداری معلولان ایران در قابت‌های جهانی قزاقستان موفق به كسب 3 مدال طلا، 3 نقره و یك برنز شد و حالا باید برای پارالمپیك توكیو آماده شود. توكلی با اشاره به زمان باقیمانده تاكید می‌كند: تیم خوبی داریم و باید با برطرف كردن ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت آماده شویم. علاوه بر اینها حضور یك ماساژور در كنار تیم بسیار لازم و كمك‌كننده خواهد بود.
وی درخصوص انصراف سیامند رحمان از مهار وزنه ۲۸۰ كیلوگرمی در حركت سوم نیز اینچنین می‌گوید: هدف اصلی ما در واقع مراقبت از رحمان و آماده‌سازی او برای پارالمپیك توكیو است. همه دوست دارند یك قهرمان را همواره در اوج ببینند و ما با توجه به آسیب‌دیدگی جزئی در ناحیه كتف سیامند و دور بودن وی از تمرین مستمر به دلیل عفونت لوزه، سعی كردیم در مورد این قهرمان ریسك نكنیم كه این هم بخشی از وظیفه ماست.
رحمان با مهار وزنه ۲۵۰ كیلویی هم مدال طلا را گرفته بود. وزنه دوم فقط برای این بود كه خودش را مجددا در میدان جهانی محك بزند و نیازی به ثبت ركورد نداشت.