جنگ روایت‌ها  تحریم پویانمایی

جنگ روایت‌ها تحریم پویانمایی


دیروز حال هوای تهران كمی بهتر بود و خورشید تیرماهی كمی، البته تاكید می‌كنیم فقط كمی به خودش استراحت داده بود، كمی آسوده‌تر به روزنامه آمدیم و از راه كه رسیدیم مثل هر روز هلاك گرما نبودیم. راستش خودمان هم خسته شدیم اینقدر هر روز از زورآزمایی خورشید نالیدیم اما می‌دانیم كه اغلبتان با ما همدرد هستید و می‌دانید از چه حرف می‌زنیم. این را هم بگوییم كه هر روز همین‌طور كه از گرما می‌نالیم و كار می‌كنیم یك ایرانگردی درون‌گروهی هم داریم، كلی نگران مردمان استان‌های گرم‌تر می‌شویم و آرزو می‌كنیم خورشید كمی مهربان‌تر بتابد.
 البته دو سه روز است كه در گروه مباحث دیگری هم داریم و سخت درگیر ماجرای خلیج‌فارس و نفتكش ایرانی و انگلیسی و ... هستیم. شما هم اگر محمدصادق علیزاده رئیستان بود كه حسابی از این امور سررشته دارد و پیگیر همه اتفاقات منطقه، مثل ما حساس می‌شدید و خبری از دستتان در نمی‌رفت. علیزاده همین زمانی كه بنده داشتم پشت صحنه را می‌نوشتم، مشغول نگارش روایتی مفصل بود از آنچه میان ایران و انگلستان رخ داده است. البته ماجرای نفتكش‌ها كه از هفته پیش شروع شده اما حالا رسانه‌های هر طرف مشغول ارائه گزارش درباره اتفاقات پیش آمده هستند. علیزاده در همین صفحه 9 روایت‌ها و رفتار دوگانه رسانه‌های انگلیسی را بررسی كرده است. بخوانید و ببینید ماجرا چیست.
 در صفحه 10 و 11 امروز هم چه كرده است علی رستگار... این همكار ما كه در صفحه سینما بارها مطالبش را دیده‌اید، از كاردرست‌ترین خبرنگارهای سینمایی جهان است! نه فیلم خوبی از دست می‌رود و نه هیچ چیز باعث می‌شود حواسش از جریان‌های روز سینما در ایران پرت شود. او امروز در دو صفحه رفته سراغ پرونده مفصل و قطور كارگردان‌های دهه 60 سینمای ایران. خیل عظیمی كه بسیاری‌شان موفق نبوده‌اند و حالا كه پیر شده‌اند باید بررسی كرد و دید در این چند دهه چه عملكردی در سینمای ایران داشته‌اند. رستگار این گزارش مفصل را به مناسبت شكست «كار كثیف» خسرو معصومی در گیشه و فیلمسازی دوباره ابراهیم حاتمی‌كیا نوشته است تا كارگردان‌های موفق و ناموفق این نسل را در كنار یكدیگر بررسی كند.
 و اما در صفحه 12 هم رفته‌ایم سراغ ماجرای یك پویانمایی پرمخاطب كه حالا از جانب خیلی‌ها در جهان مورد تحریم واقع شده است. فكرش را بكنید بچه‌ها بنشینند و کارتون پرمخاطب «داستان اسباب‌بازی4» را ببینند، بعد با كودكی مواجه شوند كه دو مادر دارد! اصلا كدام پدر و مادری می‌تواند این را بپذیرد؟‌ خوشحالیم كه این بار كار از كشورهای مسلمان و به‌ویژه ایران هم گذشته و همه در برابر چنین ماجرایی واكنش نشان داده‌اند. این واكنش‌ها و اتفاقات مرتبطش را بررسی كرده‌ایم، بخوانید و ببینید نظرتان چیست.