این چند نفر

این چند نفر

مجید مجیدی، خسرو سینایی، محمدعلی نجفی و علیرضا داوودنژاد از جمله فیلمسازان مهم و تاثیرگذاری هستند كه به‌طور مستقیم، شامل این گزارش نمی‌شوند، چرا كه شروع فیلمسازی شان در دهه 60 نبود. با این حال نمی‌توان آنها را كه پایه و اساس فعالیتشان در این دهه بوده یا برخی مهم‌ترین فیلم‌هایشان را در سال‌های 60 ساخته‌اند، نادیده گرفت. مجیدی فعالیتش را در دهه 60 به عنوان بازیگر آغاز كرد و در همان سال‌ها هم چند فیلم كوتاه ساخت، اما اولین فیلم بلندش بدوك را سال 70 ساخت.
 مجیدی از بهترین و جهانی‌ترین كارگردان‌های تاریخ سینمای ایران است كه همچنان فیلم‌هایی استاندارد می‌سازد. او این روزها در حال ساختن فیلمی به نام خورشید است.
خسرو سینایی فعالیت سینمایی‌اش را در دهه 50 آغاز كرد، اما بیشتر فعالیت‌های سینمایی‌اش در دهه 60 بود. محمدعلی نجفی اولین فیلمش جنگ اطهر را سال 58 ساخت، اما فعالیت‌های مهمش در دهه 60 بود.
علیرضا داوودنژاد هم به عنوان فیلمنامه‌نویس، فعالیتش را در دهه 50 شروع كرد و اولین فیلمش را هم سال 54 ساخت، اما چند فیلم خوب و مهمش را در سال‌های 60 و 70 كارگردانی كرد. خوشبختانه او همچنان فیلم می‌سازد و خوب هم می‌سازد. نمونه‌اش فراری (95).