موج اتفاق‌های خوب در زیلایی

موج اتفاق‌های خوب در زیلایی


 زیلایی 47 روستا و آبادی با 12 هزار نفر جمعیت دارد كه طی یك سال و نیم گذشته توجه زیادی به این روستاها شده. به طور مثال در بخش راه، 40 میلیارد تومان پروژه یا به مناقصه رفته، یا صورت وضعیت زدند. در همین زمینه 15 كیلومتر جاده‌ای كه پیمانكار شروع به ساخت كرده، تا مرحله زیرسازی پیش رفته و شنبه همین هفته، با حضور استاندار، كلنگ زنی ساخت جاده در چهار روستای دیگر در منطقه بر زمین زده و عملیات ساخت آنها شروع شد. در بخش مسكن در سال 97، بنیاد مسكن استان، هفت روستای زیلایی را بهسازی كرد. در بخش گازرسانی هم باید گفت كه رساندن گاز از سمت یاسوج به زیلایی بسیار سخت است، اما از سمت چهارمحال و بختیاری امكان‌پذیر است كه با جلساتی كه برگزار كردیم، موافقت مسؤولان ذی‌ربط را گرفتیم و امیدواریم تا مهرماه، كلنگ گازرسانی به زیلایی با اعتبار 30 میلیارد تومان
زده شود.
از سویی در بحث بهداشت و درمان هم قرار است یك پایگاه اورژانس در زیلایی مستقر شود. آمبولانس خریده شده و زمینی هم در اختیار علوم پزشكی قرار داده شده تا پایگاه را راه‌اندازی كنند.
كارگاه‌های آموزشی خوبی هم برای توانمندسازی زنان از سوی فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش در منطقه برگزار شده و می‌شود.
برای آبرسانی به اراضی كشاورزی هم امیدواریم اعتباری تخصیص یابد. البته رساندن آب شرب هم در دستور كار هست، اما تاكنون گزارشی مبنی بر نبود آب شرب سالم در روستایی به ما نرسیده. اگر جایی هم چنین وضعیتی داشته، حتما ده بوده یعنی زیر ده خانوار جمعیت داشته است و‌گرنه تمام روستاهای ما آب شرب سالم دارند. در كنار همه این موارد، دفتر مناطق محروم وعده كرده كه امسال تا شش میلیارد تومان آنجا هزینه كند.