در جست‌و‌جوی كاغذهای از دست رفته

در جست‌و‌جوی كاغذهای از دست رفته


 همین كه اول هفته می‌نویسیم «یكی بود یكی نبود» چشم روی هم نگذاشته، می‌بینیم شد «قصه ما به سر رسید». یعنی یك هفته به همین سرعت و مثل برق و باد می‌گذرد و تا به خودمان می‌آییم، می‌بینیم باز هفته‌ای رفته و هفته‌ای آمده. در این بین هم هی ما دنبال سوژه بوده‌ایم و هی امیدوار به این‌كه گزارش‌هایمان مفید بوده باشد. حالا هم یك پنجشنبه دیگر آمده، هر چند از همین حالا خیز برداشته‌ایم برای روز جمعه و فكر می‌كنیم در آن روز تعطیل گرامی به تحریریه كه آمدیم چه كنیم برایتان، اما هرچه باشد امروز مهم‌تر است، اول باید این دم را بگذرانیم و بعد برویم سراغ فردایمان... نه پس‌فردایمان. خب پس زودتر برایتان بگویم امروز چه خبر است، روزهای بعد هم خدا بزرگ است، می‌گردیم و سوژه‌های خوب پیدا می‌كنیم برایش.
 امروز در صفحه 9 ، آذر مهاجر باز هم رفته سراغ موضوع كاغذ، بله خودمان هم می‌دانیم كه این اتفاق جدیدی نیست، هر هفته می‌رویم سراغ این موضوع و از هر سه گزارشی هم كه بنویسیم لااقل دوتایش را همین مهاجر نوشته است. او امروز هم هر چند رفته سراغ كاغذ اما گزارش ابعاد دیگری هم دارد. در تازه‌ترین گزارشی كه وزارت ارشاد منتشر كرده، با فهرست بلندبالایی از مجلاتی روبه‌روییم كه كاغذ می‌گیرند و روی گیشه نیستند. به این ماجرا بسیار پرداخته شده اما مهاجر رفته سراغ یكی از افرادی كه اتفاقا برای سینمایی‌ها چهره آشنا و مدیر موفقی است. نام این مدیر و خانواده‌اش در فهرست منتشر شده حكایت از آن دارد كه خانوادگی صاحب چندین و چند مجله‌اند كه اتفاقا روی دكه هم خبری از حضورشان نیست! بخوانید آنچه میان همكارمان و آقای مدیر رفته است.
 در صفحه 10 هم برایتان مطلب داریم درباره فیلم سینمایی «شبی كه ماه كامل شد» تازه‌ترین فیلم نرگس آبیار كه پدیده مهم جشنواره فیلم فجر دوره گذشته هم بود و اتفاقات خوبی برایش رخ داد. در واقع بهتر است بگوییم كلی سیمرغ درو كرد. حالا رویا سلیمی نوشته است كه این فیلم كه چه مسیری را رفته، نقاط قوت و ضعفش چه بوده و در چه حد موفق شده است.
 همین صفحه كناری هم كه مثل هر روز سینماست. علی رستگار رفته سراغ اكران‌شده‌ها و اكران‌نشده‌های امسال و بررسی‌شان كرده است. از تیترش هم معلوم است، ماجرا چیست. با اجازه شما همه فیلم‌های بفروش اكران شده‌اند و حالا گیشه مانده با فیلم‌هایی كه فروش چندانی نخواهند داشت و ... بقیه‌اش هم دیگر مشخص است.
 صفحه 12 پنجشنبه‌ها هم مثل پایان گزارش قبلی، همیشه مشخص است و برنامه ثابتی دارد. كیكاووس زیاری و بهترین‌های سینمای جهان منتظرند تا بخشی از زمان پنجشنبه‌تان را با مهم‌ترین خبرهای این حوزه بگذرانید.