رادیو همقدم با حجاج

رادیو همقدم با حجاج

معاون صدا از پوشش ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، وضعیت حجاج، حال و هوای سرزمین وحی، پیام حج و... در شبكه‌های مختلف رادیویی خبر داد.
به گزارش جام‌جم، حمید شاه‌آبادی معاون صدا با اشاره به اطلاع‌رسانی از وضعیت حجاج در سرزمین وحی برای هموطنان گفت: برنامه« سرزمین وحی» كه از 27 تیر تا 7 شهریور از رادیو معارف پخش می‌شود به پوشش برنامه‌های فرهنگی و وضعیت حجاج می‌پردازد.رادیو ایران در برنامه‌های سلام صبح‌بخیر، خانه و خانواده و ایران را بشنویم در گفت‌وگو با كارشناسان مذهبی به هفته حج و تشریح برنامه‌های مرتبط به آن می‌پردازند. ضمن این‌كه «راه شب بامداد پنجشنبه» در مطالبی درباره حج و اهمیت آن صحبت می‌كند. همچنین این شبكه رادیویی با استفاده از ظرفیت ایران یاران در برنامه «صفحه من» با مسؤولان سازمان حج و زیارت درباره برنامه‌های این سازمان برای حجاج گفت‌وگو می‌كند و از مراسم حج گزارش‌هایی را پخش می‌كند.
وی با اشاره به كلام رهبری و مطالبه انتظارات رهبر معظم انقلاب از كارگزاران حج گفت: موضوع مطالبه انتظارات رهبری از كارگزاران حج و آخرین اخبار و اطلاعات حج و آگاهی از وضعیت حجاج بیت‌ا... الحرام  در برنامه «گفت‌وگوی 21» از رادیو معارف از 13 تیر تا 7شهریور پخش می‌شود.
معاون صدا درخصوص پخش دعاهای ندبه، كمیل و عرفه از سرزمین نور و پوشش مراسم برائت از مشركان از رادیو گفت: دو شبكه رادیویی معارف در برنامه «شرح اشتیاق» و قرآن به پخش دعای ندبه و دو شبكه رادیویی معارف در برنامه «محراب دل» و ایران به پخش دعای كمیل از سرزمین حج می‌پردازند. رادیو ایران در برنامه‌ای، دعای عرفه را از سرزمین حج پخش می‌كند. ضمن این‌كه رادیو معارف در نهم ذی‌الحجه در برنامه «عارفانه» دعای عرفه را از حرم حضرت معصومه (س) پخش می‌كند. دو شبكه رادیویی معارف در برنامه «پیام حج» و ایران در ویژه‌برنامه‌ای به پوشش مستقیم مراسم برائت از مشركان می‌پردازند. رادیو جوان در برنامه زنده «روز رحمت» به‌روز عرفه و نیایش و حج می‌پردازد.