هم پرسپولیس پولم را خورد، هم سایپا

سارا خادم الشریعه در گفت‌وگو با جام‌جم گلایه‌هایش از لیگ شطرنج را می‌گوید

هم پرسپولیس پولم را خورد، هم سایپا

 سارا خادم الشریعه این روزها در چین حضور دارد.
 آن هم برای مسابقات رقابت‌های آزاد هونان؛ مسابقاتی كه 73ورزشكار از 16 كشور جهان در آن حضور دارند و با هم به رقابت می‌پردازند. 
نكته جالب توجه درباره مسابقات چین این است كه در این رقابت‌ها شش‌سوپر استاد كه دارای رتبه بالای 2700 هستند شركت كرده‌اند. 
سارا خادم الشریعه هم كه رتبه 2481 را در اختیار دارد یكی از قدرت‌های این مسابقات به شمار می‌رود. 
  از مسابقات چه خبر؟
در دور اول این رقابت‌ها به مصاف استاد بزرگی از آذربایجان رفتم. اسمش نایدیچ بود و رتبه‌اش 2681. این بازی مساوی شد. با این تساوی 2. 6 واحد بر رتبه من اضافه شد. 

  سطح مسابقات به چه شكل است؟
خب استاد بزرگ و سوپر استاد‌های زیادی در این رقابت‌ها شركت كرده‌اند كه نشان می‌دهد سطح مسابقات چقدر بالاست. در هر صورت مسابقات به‌صورت آزاد است و رقابت در آن یك جورهایی جنبه خودآزمایی هم دارد. اما انصافا این مسابقات سطح بالایی دارد. 
  چند روز پیش از ناراحتی ات از لیگ ایران گفته بودی. الان زمانی است كه درباره اش حرف بزنید.
آن‌قدر گفته‌ام كه دیگر فكر نمی‌كنم فایده‌ای داشته باشد. 

  شما شطرنج باز سایپا هستید این‌طور نیست؟
به‌عنوان شطرنج باز سایپا در لیگ شركت كرده بودم اما طبق مفاد قرارداد عمل نكردند. قرارداد هر بازیكن تقریبا 40 تا 50 میلون تومان بود كه بخشی از آن را پرداخت كردند جالب اینجاست كه چك دادند اما در حساب‌شان پولی نبود. 

  برگشت نزدید؟
فایده‌ای نداشت. چك را به باشگاه دادیم تا به ما پول بدهند. حالا می‌گویند نصف طلب را ببخشید تا بقیه را تسویه كنیم. این طور باشد اصلا فایده‌ای ندارد كه در لیگ شركت كنیم. این كه اسمش لیگ نیست. 

  پس چطور سایپا، شطرنج بازان خودش را به مسابقات آسیا اعزام كرد؟
خودمان هم نمی‌دانیم. نفراتی كه اعزام شدند هیچ كدام عضو تیم ملی نبودند. برای خودمان هم جالب است با وجود بدهی كه سایپا دارد، اما دو سال است تیم اعزام می‌كند. 

  شكایت نكردید؟
گفتم، فایده‌ای كه ندارد. انتهای شكایت به كجا می‌رسد؟

  پس چی؟
باید تفاهم كنیم. اگر وزارت ورزش و جوانان روی لیگ نظارت داشت این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. درخواست می‌کنم كمی نظارت خودشان را بیشتر كنند. 
​​​​​​​
  و حرف پایانی؟ آیا در لیگ دوباره شركت می‌كنید؟
اصلا. با این شرایط به هیچ عنوان. قبلا هم عضو باشگاه پرسپولیس بودم و پولم را ندادند. 
تنها تیمی كه چند سال در تركیبش بودم و به‌موقع نیز قراردادها را پرداخت كرد، پتروشیمی بندر امام(ره) بود كه دیگر در لیگ شطرنج حضور ندارد. با این شرایط وقتی در لیگ آلمان و چین حضور دارم، دیگر در ایران شركت نمی‌كنم. در واقع دوست دارم در ایران بازی كنم، اما اعصابی كه به دلیل مسائل اینچنینی از ما خرد می‌شود، ارزش ندارد.