لاغری با رژیم خیار

لاغری با رژیم خیار


اگر اهل رژیم‌های زودبازده باشید، احتمالا اسم رژیم خیار به گوشتان خورده است. رژیم خیار چون مجبورتان می‌كند كالری كمتری مصرف كنید، موجب كاهش وزن كوتاه‌مدت می‌شود. این رژیم انواع مختلفی دارد و معمولا ادعا می‌شود در عرض یك تا دو هفته می‌توانید هفت كیلوگرم وزن كم كنید، اما لازم است بدانید رژیم خیار در طولانی‌مدت قابل‌اجرا نیست و با عواقبی همچون كمبودهای تغذیه‌ای و ضعف عضلانی همراه خواهد بود.
همان‌طور كه از اسمش برمی‌آید، خیار تركیب اصلی تشكیل‌دهنده این رژیم است. در رژیم خیار پروتئین و كربوهیدرات زیادی وجود ندارد. در عوض باید خیار را جایگزین بسیاری از میوه‌ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی مصرفی‌تان كنید. در این رژیم هروقت هوس هله‌هوله كردید، توصیه می‌شود فقط خیار بخورید كه كم‌كالری و كم‌پروتئین است. در وعده‌های غذایی اصلی هم اجازه دارید مقدار پروتئین و كربوهیدرات خیلی محدودی مصرف كنید.
تحقیقات كافی برای اثبات كارایی این رژیم هنوز انجام نگرفته‌اند، اما می‌توان حدس زد چون در رژیم خیار تنها مجاز به مصرف مواد غذایی كم‌كالری هستید، پس كاهش وزن نتیجه بعیدی نیست.
طول مدت رژیم خیار در نهایت دو هفته است. اما آیا می‌دانید وزن ازدست‌رفته طی این مدت پس از توقف رژیم به‌سادگی قابل‌بازگشت است؟ برای كاهش وزن سالم به‌جای این قبیل رژیم‌ها بهتر است سبك زندگی غلطی را كه موجب افزایش وزنتان شده اصلاح كنید.
 خیار بدون كلسیم، چربی، فیبر، آهن، پروتئین‌های ضروری و بسیاری دیگر از مواد مغذی موردنیاز بدن است. در رژیم خیار می‌توانید اندكی مواد غذایی پروتئینی بخورید، اما مقدار پروتئین موجود در این رژیم ممكن است برای نیاز روزانه بدنتان ناكافی باشد. نیازی به گفتن نیست كه اگر این رژیم را به مدت طولانی ادامه دهید با خطر ابتلا به كمبودهای تغذیه‌ای مواجه خواهید شد.
منبع: medicaldaily