نسخه Pdf

یک پذیرایی ساده

ترفندهای کاربردی برای کنار آمدن با مهمان سرزده

یک پذیرایی ساده

وسط هفته است؛ هنوز برای شام خانواده تان فكری نكرده‌اید كه زنگ در خانه به صدا درمی‌آید. تنها چیزی كه انتظارش را ندارید این است كه مهمانان سرزده‌ای پشت در باشند؛ اما حقیقت را قبول كنید؛ دوستانتان در یك تصمیم ناگهانی به شب‌نشینی آمده‌اند؛ به جای ناراحتی و نشان دادن بی‌حوصلگی‌تان سعی كنید یك شب‌نشینی خوشایند و دلپذیر درست كنید. بالاخره شما میزبان هستید. 
فضا را خوشبوتر كنید 
هرچند برای مهمانی برنامه‌ریزی نكرده‌اید، اما برای آرامش خودتان و انگیزه گرفتن و لذت بیشتر مهمان‌ها فضای خانه را خوشبو كنید. كمی هل، میخك و فلفل سیاه را در ماهیتابه روی حرارت بگذارید و خانه را معطر كنید. با این روش خستگی یك روز كاری از تن‌تان بیرون می‌رود و در خانه انرژی تازه جریان پیدا می‌كند.
 انرژی ای كه می‌تواند محرك شما برای پذیرایی از این مهمانان سرزده باشد. 
نوشیدنی درست كنید
به جای این‌كه نگران پذیرایی و تهیه یك شام پر دردسر باشید از هرچه در خانه دارید برای استقبال از مهمانان‌تان استفاده كنید. برای مثال یك نوشیدنی آرامش بخش درست كنید؛ مثلا شربت گلابی پراز یخ، شربت آبلیمو با كمی نعناع، یك لیوان چای هل یا شیرقهوه برای پذیرایی اولیه كافی است و همه را راضی نگه می‌دارد. 
تنهایی آشپزی نكنید
اگر دوستان‌تان آن‌قدر صمیمی هستند كه سرزده به خانه شما آمده‌اند حتما می‌توانند در پختن غذا هم كمكتان كنند. اصول و فرم‌های معمول را كنار بگذارید. از دوست‌تان بخواهید به آشپزخانه بیاید و در آشپزی كمك كند. در این فرصت با همدیگر حرف بزنید. می‌بینید كه هم غذاها آماده شده و هم شما آنقدر مشغول صحبت بوده اید كه گذشت زمان را فراموش كرده‌اید. 
سخت نگیرید
اگر حوصله آشپزی ندارید از بیرون غذا تهیه كنید، اما اگر اصرار دارید حتما باید غذای خانگی تهیه كنید از همان موادغذایی موجود استفاده و یك غذای ساده درست كنید. هیچ‌كس در این شرایط از شما توقع پختن غذاهای پردردسر را ندارد. یك كوكوی ساده همراه سوپ و سالاد هم برای شام  دوستانه كافی است. به جای وقت صرف كردن در آشپزخانه این مهمانی را بهانه‌ای برای استراحت بیشتر بدانید و از شام خوردن دركنار دوستانتان لذت ببرید. 
همه چیز وابسته به شماست
به جای این‌كه به كم بودن غذا، امكانات، كارهای عقب افتاده و صبح زود بیدار شدن فردا فكر كنید، از موقعیت پیش آمده بیشترین بهره را ببرید. رویكردتان را تغییر بدهید.  خسته اید؟حالا در جمع دوستانتان استراحت می‌كنید و همان شامی كه قرار بود برای خودتان بپزید را كمی بیشتر پخته اید.