نسخه Pdf

خوراك نودل و مرغ

خوراك نودل و مرغ

سبك و ساده؛ خیلی‌ها دوست دارند شامی كه می‌خورند این دو خصوصیت را داشته باشد یعنی هم سبك باشد و راحت هضم شود، هم ساده باشد و راحت تهیه شود. خوراك نودل و گوشت یكی از غذاهایی است كه علاوه بر این‌كه سبك و ساده است، خوشمزه هم هست و بین بچه‌ها طرفداران زیادی دارد. پس اگر هنوز برای شام امشبتان فكری نكرده اید این خوراك خوشمزه را امتحان كنید. 
موادلازم برای 3 نفر
گوشت مرغ: ۳۰۰ گرم/ نودل: ۵۰۰ گرم/ سیر خرد شده: ۴ حبه / فلفل دلمه‌ای: یک عدد متوسط/ فلفل تند مكزیكی یا فلفل شمال: به میزان دلخواه/ هویج: یک عدد / سس سویا: نصف پیمانه / سبزی ریحان: ۱۰۰ گرم/ شكر، ‌نمك و فلفل سیاه: كمتر از یك قاشق مربا خوری / روغن زیتون یا كانولا: به میزان لازم
طرز تهیه
گوشت مرغ را به شكل نوارهای باریك خرد كنید و با روغن، سیر و سس سویا تفت بدهید تا مزه دار و ترد شود. 
هویج و فلفل دلمه‌ای را هم مثل گوشت به شكل نواری برش بدهید و همراه فلفل‌های درسته تند جداگانه با روغن زیتون تفت بدهید و كنار بگذارید. 
نودل را در آب جوش بریزید و دوسه دقیقه در قابلمه و بدون در بجوشانید.  حالا همه مواد را با هم مخلوط و با حرارت زیاد سرخ كنید.
  هنگام سرو، ریحان‌های تازه را به نودل و گوشت اضافه كنید. می‌توانید كمی پنیر مكعبی پروسس یا پنیر تست هم هنگام سرو روی نودل‌ها بریزید. پخت این غذا بیشتر از ۳۰ دقیقه طول نمی‌كشد.