مجیدی در آستانه قهر

حضور مربی خارجی تیم امید در ابهام

مجیدی در آستانه قهر

فرهاد مجیدی، سرمربی تیم ملی امید در تلاش است كادر فنی خود را برای رقابت‌های مقدماتی المپیك ریو آماده كند. او به‌تازگی مسؤولیت تیم ملی امید را برعهده گرفته است. فرهاد اخیرا سفری به كشور اسپانیا داشته. او علاوه بر تجدید دیدار با دوستانش، مذاكراتی هم با یك مربی اسپانیایی داشته است. در دورانی كه فرهاد در تمرینات تیم اسپانیول حاضر می‌شد تا آموزش‌های لازم را ببیند، با چند مربی هم آشنا شد. این آشنایی در واقع علاقه فرهاد به تفكرات یكی از این مربیان را در پی داشت. اخیرا فرهاد به فدراسیون اعلام كرد برای آن‌كه كادر فنی تیم ملی را تقویت كند باید یك مربی خارجی بیاورد. به همین دلیل مذاكرات خود را در این زمینه آغاز كرد. او با آن مربی اسپانیایی به توافق رسید ولی فدراسیون فوتبال در ادامه اعلام كرد به خاطر مشكلات مالی نمی‌تواند فرد جدیدی را به كادر فنی اضافه كند.
 فدراسیون؛ 8000 دلار می‌دهیم
فدراسیون فوتبال پیش از این‌كه فرهاد مجیدی با مربی اسپانیایی مذاكره كند به او اعلام كرد تا سقف 8000 دلار در ماه به این مربی می‌دهد. فرهاد هم روی حرف فدراسیون مذاكراتش را با چند مربی آغاز كرد و با او به توافق رسید. در توافقات مجیدی كمی از وضعیت بد مالی فدراسیون گفت و همین مساله باعث شد بتواند با مربی موردنظرش روی 5000 دلار به توافق برسد. مجیدی خوشحال و خندان به این بهانه كه توانسته برای فدراسیون پول ذخیره كند، با آنها تماس گرفت تا خبر خوب را بدهد ولی كمی بعد متوجه شد مسؤولان موافق حضور این مربی نیستند! مجیدی هم شاكی شد و تاكید داشت چطور حاضر بودند 8000‌دلار بدهند و حالا 5000 دلار را نمی‌دهند؟ ظاهرا بعد از اعلام فرهاد به فدراسیون، آنها جلساتی برگزار كردند و متوجه شدند نمی‌توانند از پس پرداخت این 5000 دلار هم بربیایند. به همین دلیل به او اعلام كردند فعلا امكان حضور مربی اسپانیایی در تیم ملی امید نیست.
 تهدید به استعفا
مجیدی كه از این اتفاق شاكی شده بود، خیلی زود موضعگیری كرد. او اعتقاد داشت باید یك مربی خارجی به كادر فنی‌اش اضافه شود. فرهاد به مسؤولان گفت با حضور یك مربی خارجی كاركشته شانس آنها برای رسیدن به المپیك بیشتر خواهد شد. فرهاد بعد از آن‌كه فدراسیون گفت امكان حضور مربی خارجی نیست، این‌قدر شاكی بود كه حتی تهدید به استعفا كرد. مجیدی به یكی از مسؤولان مستقیمش گفت این رفتار را نمی‌پسندد. او اعتراض داشت كه چطور با رقم پایین‌تری با یك مربی به توافق رسیده، ولی فدراسیون فوتبال نمی‌خواهد این مربی را بیاورد.
 عقب‌نشینی فدراسیون
در ادامه فدراسیون فوتبال مجبور شد عقب‌نشینی كند. فرهاد روی استعفا و كناره‌گیری از تیم‌ملی به قدری مصر بود كه باعث شد مسؤولان فدراسیون فوتبال احساس خطر كنند. در این بین شایعاتی هم به راه افتاد مبنی‌بر این‌كه شاید فدراسیون بخواهد كلا مربی خارجی بیاورد. این شایعات فرهاد را بیشتر شاكی كرد. منتها یكی از مسؤولان فدراسیون تلاش كرد تا این مربی را آرام كند. با تلاش‌های او فرهاد مجیدی موقتا آرام شده است.
 حضور مربی خارجی
حالا خبرهای تازه‌تر از تیم امید حكایت از آن دارد که فدراسیون فوتبال به تصمیم فرهاد مجیدی تمكین می‌كند و به‌زودی یك مربی اسپانیایی به كادر فنی المپیكی‌ها اضافه خواهد شد. فدراسیون هم دوست ندارد بهانه‌ای دست مجیدی بدهد. در هر صورت حضور مربی خارجی در كادر باعث می‌شود تا فدراسیون ماهانه 5000 دلار به او پرداخت كند؛ یعنی نزدیك به 60 میلیون تومان كه در 12 ماه قرارداد او حدود 720 میلیون تومان خواهد شد. البته این رقم فعلی مربی اسپانیایی است و فدراسیون هم امیدوار است تا قیمت ارز بالاتر نرود.