نسخه Pdf

تصاویر خصوصی، خوراك اخاذان

تصاویر خصوصی، خوراك اخاذان

رئیس‌پلیس فتای استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتشار تصاویر زنان و دختران توسط آنان در صفحات شبكه‌های اجتماعی تصریح‌كرد: این تصاویر به ابزاری برای  سوء‌استفاده از صاحبان همان صفحات و پروفایل‌ها تبدیل می‌شود.
سرهنگ محسن محمودی اظهار كرد: ایجاد تغییرات در تصاویر، اتفاقی است كه كلاهبرداران با استفاده از برخی نرم‌افزارها مانند فتوشاپ و مشابه آن انجام می‌دهند و با تصاویر تغییر داده شده، اقدام به تهدید و اخاذی از صاحبان صفحات و پروفایل‌ها می‌كنند و افراد نیز برای حفظ آبروی خود، به‌راحتی پول‌های درخواستی این كلاهبرداران را 
پرداخت می‌كنند.
رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی به شهروندان توصیه كرد تا هرگز از تصاویر خود و فرزندان‌شان در صفحات و پروفایل‌ها استفاده نكنند و اگر كسی به آنها اعلام كرد تصاویرشان در اختیار آنها ست و آن را منتشر خواهندكرد به راحتی باور نكنند. هرگز به تهدیدات و درخواست‌های آنان پاسخ ندهند و در اولین فرصت به پلیس فتا مراجعه كنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.  بارها تاكید كرده‌ایم شبكه‌های اجتماعی محلی امن برای قرار دادن عكس‌های خانوادگی نیست و نباید از آن به عنوان آلبوم خانوادگی استفاده كرد.