نفتكش آدریان دریا منتظر كاپیتان جدید

نفتكش آدریان دریا منتظر كاپیتان جدید

با وجود این‌كه نفتكش آدریان دریا (گریس1) روز جمعه پس از آزادی، حركت كمی را به ثبت رساند اما همچنان در قلمرو سرزمینی جبل‌الطارق است و این در حالی است كه آمریكایی‌ها هنوز از توقیف دوباره این كشتی ناامید نشده‌اند. البته در یکی از آخرین خبرها درباره این نفتکش، آسوشیتدپرس دیروز اعلام کرد نفتکش آدریان دریا طی سال‌های آینده جبل‌الطارق را ترک خواهد کرد.
به گزارش فارس، این نفتكش كه شش هفته توسط نیروی دریایی انگلیس در سواحل جبل‌الطارق توقیف شده بود روز جمعه تغییر مكان داد اما مجددا در نزدیكی جبل‌الطارق متوقف شد.در حال حاضر ناخدای گریس 1 از هدایت آن انصراف داده و نفتكش منتظر یك ناخدای جدید و تعدادی خدمه است تا بتواند حركت خود را از سر گیرد.
این در حالی است كه یك دادگاه آمریكایی روز جمعه دستور توقیف مجدد گریس 1 همراه نفت درون آن و بالغ بر یك‌میلیون دلار پول نقد درون این كشتی را صادر كرده است.
به گزارش نورث وست هرالد، هرگونه تاخیر در حركت این نفتكش كه نام آن از گریس 1 به آدریان دریا تغییر كرده است، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای آمریكا در راستای جلوگیری از حركت آن فراهم كند.
كاپیتان كشتی كه از هدایت آن انصراف داده است یك‌تبعه هندی است و قرار است یك كاپیتان ایرانی جایگزین وی شود.
به گفته وكیل نفتكش آدریان دریا، این شناور حتی پیش از ضبط شدن نیاز به تعمیر داشته و یكی از دلایل توقف آن نیز نیاز این نفتكش به تعویض بعضی قطعات است.