وزارت دفاع، مشكل قطعات حساس خودروها را حل كرد

رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح:

وزارت دفاع، مشكل قطعات حساس خودروها را حل كرد

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات جهادی متخصصان داخلی در ارتقای صنعت دفاعی تصریح كرد: این مسیر عزت‌بخش از ساخت تعدادی قطعه ساده آغاز شد و امروز در حال ورود به ساخت موتورهای هواپیماها و بالگردهای روز دنیا قرار داریم و به فضل الهی در آستانه دستیابی به خودكفایی كامل در این سامانه‌های ارزشمند هستیم.
سردار سرلشكر محمد باقری در بازدید از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در جمع مدیران و كاركنان این مجموعه، از صنایع دفاعی به عنوان موتور محرك و پیش‌برنده صنایع كشورها نام برد و اظهار كرد: امروز در ایران اسلامی صنایع دفاعی پیشران و پیش برنده بخش زیادی از صنایع كشور هستند و وزیر محترم دفاع و فرماندهان ما نسبت به رفع مشكلات در صنایع دیگر كشور اعلام آمادگی كرده‌اند كه از آخرین مصادیق آن مساله قطعات حساس خودرو بود كه وزارت دفاع ورود كرد و بخش زیادی از مشكل را حل كرد و آمادگی توسعه تولید را هم دارد.
وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های تعیین‌كننده كشورمان در حوزه صنعت هوایی اظهار كرد: در تولید هواگردها، در تولید موشك‌ها، پهپادها و بسیاری از تجهیزات جانبی دیگر، مساله موتور به عنوان بخش اصلی و پیشران اصلی مطرح است و بحمدا... این صنعت در سال‌های اخیر مسیری رو به رشد و دارای تحول را طی كرده است.
باقری افزود: این اقدامات ارزشمند به خوبی نشان داد كه تحریم به عنوان یك فشار شكننده نسبت به ملت ایران و نیروهای مسلح می‌تواند به فرصتی برای پیشرفت حركت به سمت قله‌های اقتدار و قدرتمندی یك كشور اسلامی و سربلند به نام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. رئیس ستاد كل نیروهای مسلح در ادامه تصریح كرد: ملت بزرگ ایران در تداوم حركت متعالی خود در مسیر معنویت، توسعه و پیشرفت نیازمند امنیت، ثبات و آرامشی است كه این مهم در سایه برخورداری از نیروهای مسلح قدرتمند و بازدارندگی پایدار، كارآمد و موثر محقق می‌شود.
وی افزود: ایجاد بازدارندگی و اقتدار دفاعی در جهانی كه با تحریم درها را به روی ما بسته‌اند، جز از مسیر تحقیق بومی و اتكا به دانشمندان جوان خود و تولید كامل تجهیزات در داخل كشور امكان‌پذیر نخواهد بود و امكانات وارداتی نمی‌تواند ما را به آن اقتدار برساند.
باقری ساقط كردن پهپاد فوق پیشرفته متجاوز آمریكایی با سامانه‌ای بومی در ارتفاع ۶۰ هزار پایی را اقدامی بسیار معنادار و بزرگ توصیف و تصریح كرد: این اقدام ارزشمند، كارآمدی و قابلیت‌های میدانی و عملیاتی محصول دفاعی بومی ایران اسلامی را نمایان كرد.