داستان یك بانوی خودساخته در بی‌بی قمر

داستان یك بانوی خودساخته در بی‌بی قمر


الهام هادی‌نژاد در مورد سوژه فیلم خود می‌گوید، «بی‌بی قمر» روایت زندگی بانویی است كه تنها زندگی می‌كند اما یك اتفاق مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.
الهام هادی‌نژاد، كارگردان فیلم مستند بی‌بی‌قمر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا در معرفی خود گفت: متولد سال 68 در تهران هستم و در رشته هنرهای تجسمی تحصیل كرده‌ام. از سال 91 با شركت در دوره آزاد انجمن سینمای جوان به حوزه فیلمسازی وارد شدم. تجربه دستیاری كارگردان و منشی صحنه در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی دارم كه از آن جمله می‌توانم به فیلم «جاده‌های تباهی» اثر حسین حقانی اشاره كنم. چهار فیلم ساخته‌ام كه دو فیلم داستانی «خلود» و «مستوره» و دو فیلم مستند «همای دیناران» و «بی‌بی قمر» را شامل می‌شود.
وی درباره ایده و روند ساخت مستند بی‌بی قمر گفت: بی‌بی قمر یعنی سوژه اصلی داستان فیلم، زنی است كه تنها زندگی می‌كند و به تنهایی از پس رفع نیازهایش برآمده است. مزرعه شترداری دارد و پنبه كشت می‌كند و به صورت دستی و سنتی به تولید دستكش می‌پردازد. در روند ساخت فیلم، ما از طریق یك سایت فروش صنایع‌دستی با این خانم آشنا شدیم و علاقه ایشان به بافتن دستكش برای مدافعان حرم، بارقه اصلی در شروع ساخت مستند بی‌بی‌قمر شد.
او در مورد روند تولید این فیلم گفت: فیلمبرداری مستند بی‌بی قمر به صورت شبانه‌روزی و در مدت چهار روز انجام شد. تحقیقات میدانی پیش‌تولید و تدوین اثر حدود یك هفته زمان برد.
كارگردان فیلم مستند بی‌بی قمر در خصوص جشنواره مستند سیما اظهار كرد: این جشنواره دارای جنبه‌های مثبت زیادی است. وجود گونه‌های مختلف مستند در این جشنواره عامل اصلی جذابیت آن شده است و امیدوارم تبلیغات گسترده‌تری برای آن انجام شود تا مردم بیشتر با این جشنواره آشنا شوند. به نظر می‌رسد هنوز این جشنواره در میان بسیاری از مردم غریب است و خیلی‌ها از وجود آن بی‌اطلاعند. هرچه مشاركت مردمی در جشنواره بیشتر شود، آرای مردمی هم جامع‌تر و واقعی‌تر خواهد شد و این اتفاق در افزایش جذابیت جشنواره تاثیر زیادی خواهد داشت.
سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما، از 15تیر با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، كار خود را آغاز كرده است و فیلم مستند بی‌بی قمر نیز این هفته از شبكه مستند روی آنتن رفت.