مشخصات احتمالی جانشین ب‌ام‌و آی8

مشخصات احتمالی جانشین ب‌ام‌و آی8

اوایل ماه جاری میلادی بود كه مجله اتومبیل خبری درباره محصولات جدید ب‌ام‌و منتشر كرد و گفت یكی از این خودروها جانشین محصول اسپرت و هیبریدی آی8 (i8) خواهد بود. به گزارش پدال، ب‌ام‌و با معرفی خودروی مفهومی ویژن ام‌نكست (M NEXT) در تیر افراد زیادی را شوكه كرد و تمامی نشانه‌ها حاكی از پیش‌نمایش جایگزین آی8 بود.
ادعا شده این خودرو می‌تواند آی 12 (i12) نام بگیرد و همان قوای محركه هیبریدی آی8 را حفظ كند، اما قدرت بسیار بالاتری داشته باشد و آن را به رده جدیدی از خودروها بفرستد.
بخش اعظم قدرت خودرو از پیشرانه چهار سیلندر 0/2 لیتری توربوی 340 اسب‌بخاری تأمین خواهد شد و یك پیشرانه الكتریكی 201اسب بخاری هم در این خودرو نصب خواهد شد. این مشخصات برای مدل پایه است، درحالی‌كه نسخه پرچم‌دار قدرت 671 اسب بخار خواهد داشت. یك مجموعه باتری بزرگ 135 كیلووات ساعتی نیز كمك‌حال پیشرانه الكتریكی خواهد بود و برد الكتریكی قابل‌توجهی ایجاد خواهد كرد.
ب‌ام‌و در ماه‌های پیش اعلام كرده برنامه‌ای برای تولید جایگزین مستقیم آی8 ندارد اما خب این به معنی عدم توسعه محصول اسپرت و هیبریدی جدید نیست.
ب‌ام‌و ویژن ام‌نكست مفهومی با ظاهری تیز و چشمگیر معرفی شد و تفاوت‌های بنیادین با آی8 یا دیگر محصولات قبلی این خودروساز داشت. اگر نسخه تولیدی این خودرو با نام آی12 یا هر نام مشابه دیگر معرفی شود
اصلاً تعجب نخواهیم كرد.