همه چیز به نام تراکتور!

هفته دوم لیگ برتر از نگاه آمار و ارقام

همه چیز به نام تراکتور!

هفته دوم لیگ برتر طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و در مهم‌ترین بازی هفته، تراكتور در تبریز موفق شد پرسپولیس را شكست دهد. اگرچه در این هفته زیباترین بازی را ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبانی کردو 7 گل در توفان 90دقیقه‌ای «نساجی - پیکان » رد و بدل شد؛ اما همه نگاه‌ها به تبریز و بازی تراکتور - پرسپولیس بود. این هفته نیز مانند هفته گذشته نگاهی آماری به مسابقات لیگ برتر داریم؛ مسابقاتی که به‌دلیل فرارسیدن روزهای فیفا، 2هفته‌ای تعطیل می‌شود. بعد از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی که تیم ملی کشورمان نیز بازی با هنگ‌کنگ را در آن پشت‌سر می‌گذارد، مسابقات از سر گرفته خواهد شد.

  دیرترین گل هفته را امیرحسین باقرپور در دقیقه 96 وارد دروازه استقلال كرد. فغانی پنج دقیقه وقت اضافی گرفته بود، اما فولادی‌ها چند ثانیه بعد از اتمام زمان‌های اضافی گل تساوی را وارد دروازه استقلال كردند تا بار دیگر، آبی‌ها به داوری گیر بدهند.
  هفته دوم لیگ برتر سه گل از راه دور داشت كه دورترین آنها، با فاصله 35 متر از خط دروازه، توسط رضا دهقانی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شلیك شد. البته اشتباه دروازه‌بان پیكان برای این‌كه هواداران نساجی یك گل زیبا را تماشا كنند، بی‌تاثیر نبود.
  رد و بدل شدن 16گل در هشت بازی، آمار بالایی برای گل‌های زده شده در یك هفته نیست. در هفته دوم لیگ نوزدهم به‌طور میانگین دو گل در هر بازی به ثمر رسید كه آمار پایینی است. با این حال اگر بدانیم در هفته نخست لیگ برتر فقط 15گل به ثمر رسید، برای همین یك گل بیشتر هم باید خوشحال باشیم.
 پرگل‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر، پرگل‌ترین بازی این دو هفته نیز بود. نساجی 4 -پیكان 3- این 7 گل بین دقایق36 تا 83 به ثمر رسید. یعنی در 47 دقیقه، هفت بار تور دروازه‌های ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به لرزه درآمد.
  از 16 تیم لیگ برتر فقط دو تیم در پایان هفته دوم توانستند به امتیاز شش برسند. سپاهان اصفهان و شهر خودروی مشهد. این دو تیم هنوز هیچ امتیازی از دست نداده‌اند.
  سریع‌ترین گل هفته دوم را رضا جبیره، در بازی صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان، برای طلایی‌پوشان آبادانی به ثمر رساند.
 سه گل از روی نقطه پنالتی، سه گل هم با ضربه سر. با این حال تعداد گل‌هایی كه از پشت محوطه جریمه زده شد، بیشتر بود. در هفته دوم شاهد چهار شوت، از پشت محوطه 18قدم بودیم كه به گل تبدیل شدند.
 دو پنالتی در یك بازی برای یك تیم. مهدی سیدعلی را فعلا باید بین داوران لیگ نوزدهم به این خاطر كه دو بار در یك بازی اعلام پنالتی كرد ركورددار دانست. هر دو پنالتی را شهریار مقانلو برای پیكان تبدیل به گل كرد، گرچه در نهایت نساجی بازی را به سود خود خاتمه داد.
  كم گل‌ترین بازی‌های هفته دوم، كم اخطارترین بازی‌های هفته نیز بودند. هر دو بازی سایپا - گل‌گهر و پارس جنوبی - ذوب‌آهن با تساوی بدون گل به پایان رسید و جالب آن‌كه در هر دو بازی هم فقط یك بار كارت زرد از جیب داوران بیرون آمد.
 بدون امتیاز در انتهای جدول. پیكان و شاهین شهرداری بوشهر، دو تیمی هستند كه عدد صفر جلوی امتیازات آنها دیده می‌شود. دو تیم، با دو بازی و دو باخت متوالی.