نسخه Pdf

راهكارهای گیاهی و خانگی درمان بیماری‌های مفصلی

راهكارهای گیاهی و خانگی درمان بیماری‌های مفصلی

 یك قاشق چایخوری تخم شنبلیله را در یك فنجان آب از شب قبل خیس كرده و صبح ناشتا میل كنید. 
 یك قاشق چایخوری دارچین، یك قاشق چایخوری زنجبیل و یك لیوان شیر كم چرب را درقابلمه كوچكی ریخته و حدود دو دقیقه می‌جوشانیم و بعد از این كه كمی خنك شد با یك قاشق مرباخوری عسل طبیعی شیرین كرده و به مدت یك ماه هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه و ناشتا میل كنید. این دمكرده برای كاهش دردهای مفصلی چیزی مثل معجزه است. كسانی كه نمی‌توانند شیر بخورند می‌توانند آب یا چای سبز را جایگزین شیر كنند.  
 یك قاشق غذاخوری زردچوبه، دو قاشق غذاخوری گیاه گزنه و رازیانه و یك قاشق مرباخوری پوست تخم‌مرغ را در سه فنجان آبجوش ریخته و ده دقیقه می‌جوشانیم و وقتی كمی خنك شد با یك قاشق غذاخوری عسل طبیعی شیرین كرده و سه بار در روز میل كنید.  
 مخلوط یك قاشق چایخوری پودر سنجد و یك فنجان شیر كم چرب از بروز یا پیشرفت پوكی استخوان و آرتروز جلوگیری می‌كند. 
 روزانه سه فنجان شربت خرما برای درمان رماتیسم مفصلی بسیار مفید است. برای تهیه شربت خرما حدود ده عدد خرما را در یك لیتر آب ریخته و می‌جوشانیم و بعد آن را صاف كرده و روزانه میل كنید. 
 ترخون سرشار از كلسیم، آهن و منگنز بوده و درمان بسیاری از بیماری‌های مفصلی است.  
 روغن ماهی، حاوی اسید‌های چرب امگا3 بوده و دارای اثر ضدالتهابی است و برای كاهش درد‌های مفاصل و درمان آرتریت روماتوئید مفید است. 
 خوردن یك تا دو حبه سیر در روز، درد و التهاب مفاصل را به‌طور چشمگیری كاهش می‌دهد. 
 از خوردن برخی مواد غذایی نفاخ مانند بامیه، انواع كلم و حبوبات به میزان زیاد پرهیز كرده و در عوض هنگام تهیه غذا از ادویه‌های تند استفاده كنید.
 دو عدد هویج را شسته، پوستش را گرفته و رنده می‌كنیم سپس با كمی آب و آبلیموی تازه مخلوط كرده و طی روز میل كنید.