اتهام قتل عمد، به خاطر كشتن سارق تلفن همراه

اتهام قتل عمد، به خاطر كشتن سارق تلفن همراه


مرد بنگاهدار كه در تعقیب سارقان گوشی تلفن همراهش مرگ یكی از آنها را رقم زده بود، به اتهام قتل عمد بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته یكی از ماموران پلیس پایتخت در تماس با رحیم دشتبان، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران از تصادف مرگبار مرد موتورسواری در یكی از اتوبان‌های جنوبی شهر تهران خبرداد. همزمان با حضور بازپرس جنایی در محل و در بررسی‌های اولیه معلوم شد مرد موتورسوار زیر چرخ‌های خودروی پژو پارس رفته و فوت شده است. دو گوشی تلفن همراه، سه عدد چاقو و قمه كوچك كنار جسد افتاده بود. یكی از گوشی‌ها زنگ خورد و وقتی یكی از ماموران پاسخ داد آن سوی خط مادر مرد موتورسوار بود كه به این صورت هویتش به دست آمد. ماموران در بررسی محل تصادف متوجه رد خط ترمز خودروی دیگری شدند كه نشان می‌داد ابتدا یك خودرو با پسر 21 ساله به عمد تصادف و بعد از محل فرار كرده است.
در ادامه با تحقیق از شاهدان پی بردند پرایدی با موتورسیكلت تصادف كرده و آنها شماره پلاكش را یادداشت كرده‌اند. در بررسی شماره پلاك معلوم شد متعلق به پراید نبوده بلكه برای یك خودروی پژو است. ماموران احتمال دادند خودرو سرقتی باشد كه سپس معلوم شد شاهدان نوع خودرو را اشتباه اعلام كرده‌اند. تحقیقات برای یافتن راننده ادامه داشت تا این‌كه مرد
 40 ساله بنگاهدار در پلیس آگاهی تهران حاضر شد و خود را عامل مرگ آن جوان معرفی كرد و گفت: آن شب در خودرویم نشسته بودم و اینترنتی در حال انتقال پول به حسابم بودم. شیشه پایین بود كه ناگهان مرد متورسوار و دوستش گوشی را قاپیدند و فرار كردند. عكس، فیلم‌های خصوصی و خانوادگی‌مان، اطلاعات كاری و حساب‌های بانكی‌ام در آن گوشی بود. می‌ترسیدم از محتویات گوشی سوءاستفاده شود، به همین خاطر سارقان را برای پس گرفتن گوشی تعقیب كردم.
وی افزود: سارقان وارد اتوبانی در جنوب تهران شدند. در این تعقیب و گریز ضربه‌ای به موتورشان زدم كه تعادل موتورسیكلت به هم خورد و به پژویی كه جلویشان بود برخورد كرد. راكب به‌شدت صدمه دید و همدستش گریخت. من هم از صحنه فرار كردم و بعد از چند روز به خاطر عذاب وجدان تسلیم شدم.
 مرد بنگاهدار به اتهام مباشرت در قتل عمدی دراختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. این در حالی است كه قرار شد هیات كارشناسی نیز دوباره محل حادثه را بررسی كنند.