«چی چی» در شبكه كودك

«چی چی» در شبكه كودك


برنامه «چی چی» تلاش دارد همزمان با ارائه مفاهیم تربیت اقتصادی، محصولات ایرانی باكیفیت متناسب با نیاز كودكان (12 -6 سال) و خردسالان(زیر شش سال) را به آنها معرفی و به خرید كالای ایرانی ترغیب كند.
به گزارش روابط عمومی شبكه كودك، فصل اول این برنامه در بخش‌های سه دقیقه‌ای در دو تكنیك ساخته و پخش می‌شود: قسمتی با تكنیك موشن گرافیك و بخشی به صورت رئال در طول روزهای هفته به اطلاع رسانی پیرامون محصولات می‌پردازد.
انتخاب محصولات طی جلسات متعدد كارشناسی از طریق تشكیل اتاق فكر با مجامع امین و مورد وثوق مرتبط با هر یك از محصولات صورت گرفته است.
انتخاب مضمون در این برنامه به ترتیب اولویت بر اساس محصولات به‌این ترتیب است:  كتاب و محصولات خواندنی، نوشت افزار، اسباب بازی، بازی‌های رایانه‌ای و تلفن‌همراه، معرفی نرم افزارهای تلفن‌همراه، برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی، محصولات شنیدنی مانند موسیقی، پوشاك، اماكن سرگرمی ـ تفریحی، مبلمان كودك.
از نتایج پخش این برنامه می‌توان علاوه بر رونق كسب و كار تولیدكنندگان داخلی به ارائه شاخص‌های انتخاب و سواد مصرف به مخاطب مذكور نیز اشاره كرد كه همسو با هدف اصلی راه‌اندازی شبكه كودك یعنی دستیاری خانواده‌ها در تربیت خواهد بود.
در این برنامه تلاش می‌شود به رده بندی سنی این محصولات اشاره شود تا با ایجاد یك نشان(لوگو) برای هر یك از گروه‌های سنی، در بسته بندی محصولات و حین پخش آثار نمایشی به مخاطب اطلاع دهد كه این محصول یا برنامه مناسب سن اوست یا خیر.