پاری‌سن ژرمن بدون 3 تفنگدار

پاری‌سن ژرمن بدون 3 تفنگدار

همان روزی كه قرعه‌كشی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا انجام و تركیب تیم‌ها در گروه‌های هشت گانه مشخص شد، خیلی از فوتبال‌دوستان منتظر مهم‌ترین بازی گروه اول یعنی رئال مادرید و پاری‌سن ژرمن بودند. اما در همین یك ماه گذشته، این دو تیم آنقدر دستخوش تغییر شده كه شاید تاحدودی از آن جذابیت ابتدایی افتاده باشد.
رئال در حالی به پاریس می‌رسد كه طی چند هفته اخیر نتایج چندان خوبی در لالیگا به‌دست نیاورده است. با گذشت چهار هفته از فصل جدید لالیگا، شاگردان زیدان دو پیروزی و دو شكست به‌دست آورده‌اند و اوضاع‌شان چندان خوب نیست. علاوه بر این، یكی از مشكلات رئال در چند هفته اخیر تعداد بالای مصدومان این تیم است كه باعث شده زیدان نتواند با تركیب دلخواه خودش تیم را به میدان بفرستد.
در طرف مقابل، پاری‌سن ژرمن به نسبت رقیب اسپانیایی خود در لیگ داخلی به مراتب نتایج بهتری گرفته است. شاگردان توماس توخل از پنج بازی گذشته خود در فصل جدید لوشامپونه، چهار بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و در یك بازی باخته است. اما مشكل اصلی این تیم پاریسی، نبود سه ستاره اصلی‌اش است. كاوانی و امباپه در همان هفته‌های ابتدایی لیگ دچار مصدومیت شده و تا چند هفته دیگر هم به تركیب باز نمی‌گردند. دیگر ستاره این تیم یعنی نیمار كه بالاخره پس از كش و قوس‌های فراوان در پاریس ماندنی شد، به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی امشب باشد. محرومیت نیمار به فصل گذشته بازمی‌گردد كه پس از شكست 3 بر یك شاگردان توماس توخل مقابل منچستریونایتد در دیدار برگشت از مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و حذف از این رقابت‌ها، ستاره برزیلی در پستی اینستاگرامی به داوران این مسابقه توهین كرد. او ابتدا سه جلسه از همراهی تیمش در مسابقات اروپایی محروم شد اما تازه‌ترین خبرها می‌گوید محرومیت او به دو جلسه كاهش یافته‌است.
این نهمین دیدار این دو تیم در رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود كه سهم مادریدی‌ها چهار و سهم پاریسی‌ها دو پیروزی بوده است. یكی از نكات جذاب بازی امشب، حضور بازیكنانی در تركیب پاری‌سن ژرمن است كه قبلا در رئال بودند. پیش‌بینی می‌شود برای این بازی پابلو سارابیا، بال اسپانیایی PSG مقابل رئال فیكس بازی كند. سارابیا فصل 11-2010 توسط مورینیو 18 دقیقه برابر اوسر در لیگ قهرمانان فرصت بازی پیدا كرد و دیگر هیچ مربی رئال به او کاملا اعتماد نكرد. سارابیا ابتدا قرضی و سپس دائمی راهی ختافه شد و پس از چند فصل درخشش در سویا امسال به پاری سن ژرمن پیوست. آنخل دی ماریا و كیلور ناواس نیز دیگر ستاره‌های سابق رئال هستند كه در تركیب پاری‌ سن ژرمن حاضر خواهند بود. سارابیا (با ختافه و سویا) و دی ماریا پیش از این برابر رئال به میدان رفته اند و برای كیلور ناواس این تجربه اول محسوب می‌شود.
یكی دیگر از بازی‌های حساس امشب مربوط به گروه D است كه اتلتیكو مادرید در ورزشگاه خانگی متروپولیتانو از یوونتوس پذیرایی می‌كند. دیدار این دو تیم در مرحله یك چهارم نهایی فصل گذشته، یكی از جذاب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر اروپا بود. شاگردان سیمئونه در حالی كه در خانه با نتیجه 2 بر صفر پیروز شده بودند، در خانه یووه اسیر درخشش كریس رونالدو شدند و بازی را با نتیجه 3 بر صفر باختند. این پنجمین دیدار دو تیم در رقابت‌های اروپایی است كه در چهار بازی قبلی سهم مادریدی‌ها دو پیروزی و سهم تورینی‌ها یك پیروزی بوده است.