شبكه 3 «میدون»دار می‌شود

شبكه 3 «میدون»دار می‌شود

مسابقه استعدادیابی «میدون» از پنجشنبه و جمعه این هفته روی آنتن شبكه سه سیما می‌رود. به گزارش جا‌جم، میدون به تهیه‌كنندگی سیدمحمدحسین هاشمی‌گلپایگانی و كارگردانی مهران علوی، یك رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است كه با هدف مشاوره و حمایت از كسب‌ و كارهای برتر نوپا، طراحی شده و با حضور پنج داور متخصص و فعال در حوزه كسب و كار نوین برگزار می‌شود.
پا به «میدون» گذاشتن
هاشمی‌گلپایگانی، تهیه‌كننده این مسابقه در گفت‌وگو با جام‌جم درباره شكل‌گیری ایده ساخت میدون بیان كرده بود: ما مجموعه برنامه‌هایی را با این سبك حدود دو سال قبل در صداوسیما آغاز كردیم. از جمله برنامه «پایش» كه با دوستان همكاری كردیم و در آن برنامه نگاه‌مان كارآفرینی مردمی بود. معمولا در اغلب برنامه‌های تلویزیونی یك عده آدم‌های خاص حضور پیدا می‌كنند و دیده می‌شوند. اما با توجه به این‌كه یك‌سری از مردم كارآفرین هستند، توانسته‌اند در این زمینه موفقیت‌هایی كسب كنند و به نوعی خلاقیت‌ دارند،‌ دوست داشتیم از آنان دعوت كنیم. از این رو بخشی از برنامه پایش با عنوان «میدون كسب و كار» را به این موضوع اختصاص دادیم. خوشبختانه بازخوردها هم برای این بخش از برنامه خوب بود.
داوران را بشناسید
مینا مهرنوش، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، مدیرعامل چندین شتاب‌دهنده و مركز استعدادیابی و خلاقیت كسب و كار، علیرضا یونچی عضو مجمع عالی واردات، پرویز كرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، امیرحسین اسدی مدیرعامل چندین شتاب دهنده و استارت‌آپ و علیرضا نبی از نام‌آوران حوزه اشتغال‌زایی اجتماعی ایران تیم داوری نخستین دوره از مسابقه بزرگ تلویزیونی میدون هستند.  تهیه‌كننده میدون پیشتر در مورد داوران مسابقه به جام‌جم گفته بود: داورهای ما پنج شخصیت متفاوت دارند. اغلب آنها بدون پشتوانه مالی توانسته‌اند در كار خود موفق شوند و به تعبیری آینده شركت‌كننده‌های ما هستند. طرح‌های شركت‌كننده‌ها با پنج نگاه متفاوت ارزیابی می‌شوند.  به گفته تهیه‌كننده، شركت‌كننده‌ها نیز لزوما تحصیلکرده‌های  دانشگاه‌ها نیستند و هر فردی كه صاحب ایده و طرح خلاقی است می‌تواند در این مسابقه شركت كند.
یك شگفتانه
پارسا خائف، برگزیده مسابقه استعدادیابی «عصر جدید»، تیتراژ مسابقه تلویزیونی میدون را خواهد خواند كه آهنگسازی این اثر را فرید سعادتمند به عهده دارد. پیش از این، احسان علیخانی در ویژه‌برنامه نتایج عصر جدید اعلام كرده بود در كنار جایزه اهدا شده به برگزیدگان این مسابقه، كاری در زمینه حرفه‌ای برای آنها انجام خواهد شد كه در مورد خائف اجرای تیتراژ برنامه‌ای در شبكه سه سیماست.
كی پخش می‌شود؟
نخستین قسمت از این برنامه قرار است ساعت 22 و 30دقیقه پنجشنبه، چهارم مهر روی آنتن برود و قسمت دوم هم جمعه پخش می‌شود. فصل اول میدون قرار است در 26 قسمت به‌صورت دو روز در هفته مهمان قاب شبكه سه سیما باشد.