«خاک سرخ» همچنان محبوب

«خاک سرخ» همچنان محبوب

 شبكه ها، سایت‌ها و فضاهای مختلف خبری خیلی وقت است كه هر از گاهی سراغ بخشی با عنوان نظرسنجی می‌روند.
این نظرسنجی‌ها علاوه بر كسب آمار، برای نزدیك‌تر شدن مخاطب به آن شبكه و فضا اتفاق می‌افتد، ماجرایی كه سال‌های سال است به اشكال مختلف شاهد آن هستیم.
به‌تازگی هم شبكه آی فیلم در سایت خود به مناسبت هفته دفاع مقدس یكی از این نظرسنجی‌ها را راه انداخته است. در این نظرسنجی از مخاطبان سوال شده كه «كدام سریال ویژه دفاع مقدس را بیشتر دوست دارید؟» برای جواب هم چهار مجموعه «خاك سرخ» به كارگردانی ابراهیم حاتمی كیا، «سیمرغ» به كارگردانی حسین قاسمی جامی، «گل پامچال» به كارگردانی محمدعلی طالبی و «نبردی دیگر» عبدا... باكیده در نظر گرفته شده است.
گزینه‌هایی كه سال هاست از شبكه‌های مختلف روی آنتن رفته‌اند و آی فیلم هم هر از گاهی سراغشان می‌رود، مثل این شب‌ها كه پخش گل پامچال را شروع كرده است؛ اولین سریالی كه به شكل مستقل درباره جنگ روی آنتن شبكه یك رفت. این سریال با نام ابتدایی «گل مینا» از روزهای پایانی جنگ در كلاردشت به كارگردانی محمدعلی طالبی كلید خورد؛ سریالی كه تولیدش سه سال طول كشید و در نیمه دوم سال 70 در قالب
 13 قسمت روی آنتن رفت. از اینها كه بگذریم، تا الان در این نظر سنجی مجموعه خاك سرخ با 2/53 درصد، صدرنشین این نظرسنجی است. در ادامه هم سریال گل پامچال با
5/21 درصد قرار دارد. همچنین مجموعه سیمرغ با
 9/13 درصد هم سوم و نبردی دیگر با 4/11 درصد رتبه چهارم را در این نظرسنجی دارد.
 آی فیلم جزو سردمداران این دست نظرسنجی هاست، مثل پرسش قبلی كه در آن گفته بود ایفای نقش شهاب حسینی را در كدام سریال بیشتر می‌پسندید؟ یا كدام‌یك از بازیگران مجموعه «سایه‌بان» را در ایفای نقش خود موفق‌تر می‌دانید؟
با همه اینها جا داشت كه در نظرسنجی اخیر این شبكه مجموعه‌های دیگری مثل بهترین تابستان من، نابرده رنج، بازگشت پرستوها، سفر به چذابه و... هم وجود داشته باشد تا این نظرسنجی شكل جامع تری داشته باشد.