لیگ ایران فقط جنگ است و درگیری

محمد موسوی از قهرمانی آسیا، شرایط خودش و لیگ والیبال می‌گوید

لیگ ایران فقط جنگ است و درگیری

همان‌طور كه وعده داده بود در فینال قهرمانی شكست مقابل استرالیا را جبران كردند. آن هم در یك بازی كاملا برتر. با این حال سید والیبال ایران می‌گوید این مسابقات به‌شدت خسته‌كننده بود. او پیش‌بینی قهرمانی را از همان روز اول هم كرده بود و حالا چند هفته‌ای زمان دارد تا فارغ از هیاهوی تیم ملی به تیم باشگاهی اش و ورودی دیگر به دنیای حرفه ای‌تر‌ها فكر كند؛ یعنی بازی در تیم پلاس لیگای لهستان.

سید مبارك باشد قهرمانی.
مبارك همه و مبارك مردم باشد.
 مسابقات چطور بود؟همان طور كه گفته بودی انتقام شكست از استرالیا را گرفتید.
شكست چیزی است كه ممكن است برای هر تیمی اتفاق بیفتد. هیچ‌كس از پیش برنده نیست. در مرحله مقدماتی و مقابل استرالیا كمی بدشانس بودیم. چند مصدوم داشتیم و باید اعتراف كنم خیلی هم خوب نبودیم. نمی‌دانم شاید هم غافلگیر شدیم، اما نكته‌ای كه وجود داشت از آن شكست درس گرفتیم.
به نظر می‌رسد آنها در انتخابی المپیك جدی ترین رقیب ما باشند این را قبول داری؟
به نظر همین طور است. ما می‌دانیم هیچ وقت از پیش برنده نیستیم. همان‌طور كه پیش‌بینی كرده بودم در فینال به آنها خوردیم و شكست قبلی را جبران كردیم.
در كل مسابقات قهرمانی آسیا چطور بود؟
روزهای راحت و بدون استرس. سختی هم كه ندارد. (خنده)
جدی می‌گویید؟
بازی‌ها خیلی خسته‌كننده بود. چرا كه تیم ما سطح بالاتری در دنیا بازی می‌كند و سخت است برای بازی مقابل تیم‌های درجه چندم آسیا با صد درصد انگیزه بازی كنیم. البته این قضیه دلیلی نشد تا ما قهرمانی آسیا را از دست بدهیم.
ظاهرا تماشاگران هم انگیزه‌های لازم را نداشتند. این را حس كردید؟
دقیقا. هواداران والیبال آن‌قدر بازی با تیم‌های بزرگ مثل روسیه، آمریكا و... را در سالن 12 هزار نفری آزادی دیده‌اند كه دیگر برایشان تماشای بازی تیم‌های آسیایی جذابیتی ندارد و برایش به سالن نمی‌آیند. شما دیدید كه تا فینال تقریبا سالن پر نمی‌شد.
از بازی در لیگ لهستان بگو. این پیشنهاد را در شرایطی قبول كردی كه سال قبل پیشنهاد «سیه نا» را رد كردی.
امسال انگیزه‌های زیادی دارم. وقتی پیشنهاد اولش به دستم رسید انتخابم را كردم. شرایط در لیگ ایران خوب نیست چه از نظر فنی و چه حاشیه . لیگ ما فقط جنگ است و دعوا و درگیری.
با این شرایط برای جام جهانی با تیم ملی به ژاپن نمی‌روی؟
این تصمیم با من نیست. هر چند شرایط بدنی‌ام به‌خاطر حضور شش ماهه در اردو مناسب نیست و مسابقات جام جهانی هم خیلی سنگین است، 11 بازی در 15 روز . اصلا برنامه خوبی ندارد، سه بازی و یك روز استراحت و البته نتیجه‌اش هم تاثیری در رنكینگ جهانی ندارد و انتخابی المپیك هم نیست. با حضور در آن، اصلا فرصتی برای ریكاوری نمی‌ماند، چرا كه هفته بعد از جام قهرمان قاره‌ها، لیگ لهستان شروع می‌شود و بازیكنان شاغل در لیگ‌های اروپایی نمی‌توانند بدنسازی كنند و بعد هم انتخابی المپیك را داریم. بنابراین شاید با اجازه سرمربی نروم.