رضا دهدار همه را شوکه کرد

طلای جهان در عین غافلگیری

رضا دهدار همه را شوکه کرد

چه کسی باور می کرد، رضا دهدار وزنه بردار خوزستانی کشورمان در نخستین تجربه جهانی خود، روی سکوی جهانی بایستد و حتی مدال طلای دوضرب جهان را به دست بیاورد؟ نه! باورش سخت بود، اما این دلاورمرد وزنه برداری ایران، با نمایش درخشان خود در پاتایا، خودش را به یک دنیا ثابت کرد.
وقتی وزنه 217 کیلویی توسط دهدار مهار شد، همه مدعیان دسته 102کیلوگرم فهمیدند باید یک مدال برای نماینده وزنه برداری ایران کنار بگذارند، اما آنچه رضا دهدار می خواست فقط یک مدال نبود. او که در یکضرب هر سه وزنه انتخابی کادر فنی را بالای سر برد و به رکورد 175 رسید، در دوضرب پس از مهار وزنه 208، وزنه 217 را مهار کرد تا در یک قدمی مدال مجموع قرار بگیرد. شاهکار رضا دهدار در حرکت سوم دوضرب بود؛ جایی که وزنه 219 کیلوگرمی را به قدرت بالای سر برد و ضمن کسب مدال طلای دوضرب جهان، در رده‌بندی مجموع دسته 102 کیلوگرم هم با رکورد 394کیلوگرم، روی سکوی سوم دنیا ایستاد و مدال برنز مجموع را از آن خود کرد.
درخشش رضا دهدار درحالی بود که قبل از آغاز رقابت‌های دسته 102کیلوگرم، همه از رضا بیرالوند، دیگر نماینده ایران به عنوان شانس نخست کسب مدال در این وزن حرف می زنند، اما بیرالوند، که سال گذشته روی سکوی سوم دنیا ایستاده بود، این بار از شرایط مطلوب آمادگی به دور بود و با رکورد مجموع 376 کیلوگرم (170 یکضرب و 206دوضرب) به عنوانی بهتر از هفتمی دست پیدا نکرد. در پایان رقابت‌های دسته 102کیلوگرم، سیخاتسو از بلاروس با رکورد مجموع 398 کیلوگرم قهرمان جهان شد و جین از کره جنوبی را رکورد 397 کیلوگرم، روی سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد. رضا دهدار هم که به رکورد مجموع 394 کیلوگرم رسیده بود، عنوان سومی را از آن خود کرد.
امروز و در ادامه رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری، علی هاشمی در دسته 109کیلوگرم به روی تخته می رود.