خودكشی رستم!

بازتاب رسانه‌ای حذف كیانوش از مسابقات جهانی وزنه‌برداری

خودكشی رستم!

یك استوری از كیانوش رستمی پس از ناكامی در مسابقات جهانی. نوشته بود كه یكی از بهترین روزهایش بود اما عده‌ای اجازه ندادند تا او به اهدافش برسد.درنهایت هم كیانوش از مربیانش تشكر كرده بود! مربیانش! بدون شك منظور كیانوش از مربی یا خودش است یا برادرش. اگر نه از همان زمانی كه او همراه بهداد و سایر المپین‌ها علیه كوروش باقری موضع گرفتند تا همین سه‌شنبه‌ای كه گذشت می‌توان گفت كه او بدون مربی بوده است.این را خودش بارها گفته و از تاكیدهایی كه برای تنهایی تمرین كردن می‌كرد به وضوح مشخص است.با این حال مشخص نیست كه چرا رستمی یك عذرخواهی ساده هم نمی‌كند و همه اشتباهات را تقصیر دیگران می‌اندازد.كیانوش نوشته اشتباه كرده كه ورزشكار شده و باید مسیر دیگری را انتخاب می‌كرده است! شاید اگر این تصمیم را زودتر گرفته بود جای خیلی‌ها هم تنگ نمی‌شد اما ...
با این شرایط دیگر خیلی بعید است كه رستمی در فضای رسانه‌ای كشور و حتی در بین مردم هم حامیان زیادی داشته باشد.رفتارهای متناقض او،خودبینی‌های بیش از اندازه و از همه مهم‌تر غرور كاذبی كه دارد باعث شده تا فضای این روزهای ورزش كشور در جبهه مقابل او قرار بگیرد. نكته اینجاست كیانوش رستمی كه بدون شك كسی مدال آوری‌های او را فراموش نمی‌كند همچنان سوار بر اسب غرور می‌تازد، بدون این‌كه احساس كند زین اسب باز شده و هر لحظه ممكن است زمین بخورد.نگاهی به بازتاب رسانه‌های سراسری كشور به خوبی گویای این قضیه است كه برداشت عمومی مردم از ناكامی رستمی همین است: «غرور»
ایسنا پس از حذف رستمی نوشت: «كیانوش و حامیانش، مقصران اصلی. مقصر اصلی در این ناكامی‌ها را باید خود این وزنه‌بردار دانست چراكه رستمی همچنان روی سیستم غلطی پافشاری می‌كند كه بارها در آن شكست خورده است. رستمی جدا از این‌كه همچنان تنها تمرین كردن را ترجیح می‌دهد، به انتخاب وزنه‌های سنگین در آغاز رقابتش هم پافشاری دارد كه همین مساله بارها به او لطمه زده است.»یا بازتاب شكست كیانوش در خبرگزاری فارس: «نتیجه همه كج‌روی‌ها، خودمختاری‌ها و تمامیت خواهی‌‌ها سقوط آزاد و آرام رستمی از اوج بود. او سالاری است كه نه تنها از اسب، كه حالا از اصل هم به زیر افتاده؛ یك خودویرانگری بزرگ كه تنها افسوس و غبن را به همراه دارد.»
خبرآنلاین هم موضعی مشابه فارس و ایسنا را در پیش گرفته و به عملكرد ضعیف كیانوش رستمی واكنش نشان داده است.در این خبرگزاری یادداشتی منتشر شده كه در بخش‌هایی از آن آمده است: «خوب شد،حالا بهانه جور جور است برای این‌كه ناكامی و شكست در جهانی تایلند توجیه شود. اشتباه را چه كسی كرد؟ سجاد انوشیروانی؟ محمدحسین برخواه یا علی مرادی؟ اگر از من بپرسی می‌گویم هیچ‌كدام كیانوش عزیز. فیلم وزنه‌هایی كه زدی را همه دیدیم و البته جر و بحث با برادرت به دلیل انتخاب وزنه‌های اشتباه! مقصر كسی نبود جز خودت.»
در پیام‌هایی هم كه در همین فضاها منتشر شده مردم اظهار نظر كرده و از غرور كاذب كیانوش رستمی نوشته‌اند. غروری كه در نهایت باعث شكست رستم وزنه‌برداری ایران شد و تا زمانی كه این غرور خاكی نشود بعید است كه اتفاق تازه‌ای برای كیانوش، وزنه‌برداری و مدال‌های خوشرنگ بیفتد.