دیگر درگذشتگان:

دیگر درگذشتگان:


داوود رشیدی
    نقش: نعمان بن بشیر انصاری، امیر كوفه (پدر عمره، زن مختار ثقفی)
    كارنامه: این هنرپیشه كهنه‌كار كه بازی او در نقش شش انگشتی در سریال هزاردستان در خاطر بسیاری از هنردوستان مانده، در آثاری چون خانه عنكبوت، شیلات، گل‌های داودی، خسته‌دلان، روزهای زندگی، ولایت عشق و كوچك جنگلی به ایفای نقش پرداخته است.
    درگذشت: رشیدی در سال‌های پایانی زندگی‌اش دچار آلزایمر شده بود و در بامداد ۵ شهریور 95 در ۸۳ سالگی به خاطر ایست قلبی در منزلش به دیار باقی شتافت.
عزیزا... هنرآموز
    نقش: ابومفلس (رئیس تشریفات و كاتب دارالاماره كوفه)
    كارنامه: مسافر ری، امام علی(ع)، سی امین روز، خانه‌ای در تاریكی، سفر به چزابه، مدرسه پیرمردها و... برخی از فیلم‌ها و مجموعه‌های خاطره انگیزی اند كه هنرآموز در آنها ایفای نقش كرده است. او از اوایل دهه 50 پایش به دنیای تصویر باز شد.
    درگذشت: هنرآموز در شامگاه جمعه 15 اسفند‌ ۹۳ به دلیل ابتلا به بیماری ریوی در تهران درگذشت.
پروین سلیمانی
    نقش: سلیمه
    كارنامه: او پیش از دهه 40 كار بازیگری را با تئاتر شروع كرد و بعد هم آثار زیادی مثل داستان یك شهر، آینه، عروس خاك، گل پامچال، تفنگ سرپر و... را از خود به جا گذاشت.
    درگذشت: سلیمانی بعد از 86 سال زندگی به دلیل كهولت سن و تومور مغزی در 12خرداد 88 درگذشت. آن هم زمانی كه پخش سریال مختار هنوز شروع نشده بود.
مهدی تقی‌نیا
    نقش: عبدا... ابن وهب
    كارنامه: او بازیگر و منتقد پیشكسوت عرصه تئاتر ، سینما و تلویزیون بود كه آثاری چون كیف انگلیسی، یك مشت پر عقاب و فیلم‌های سینمایی از دوردست، ازدواج صورتی، رستگاری در 8و 20 دقیقه، مهمان مامان و... را در كارنامه خود دارد.
    درگذشت: او در مهر 97 دار فانی را وداع گفت.
محمدرضا غیاث‌‌آبادی
    نقش: مرد كوفی
    كارنامه: وی علاوه بر نقش‌آفرینی در سریال مختارنامه، در مجموعه‌هایی مثل شیدایی، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، پنج كیلومتر تا بهشت، شهریار و فاصله‌ها نیز ایفای نقش كرده است.
    درگذشت: او 17 فروردین 95 بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان امام حسین(ع) از دنیا رفت.
 سایرین: داوود آریا، ابوالقاسم پورشكیبایی، یوسف نوروزی، رحیم سعادتی متین، خداداد مجلسی و مجید مقدم نیز از دیگر بازیگران درگذشته این مجموعه تلویزیونی هستند.