همراهان مختار:

همراهان مختار:


احمد علامه دهر
    نقش: عبدالرحمن بن شریح، او سرداری بود كه علیرغم پشت كردن بسیاری از همراهان مختار، به همراه شخصی به نام سائب تا آخر به دفاع از قیام مختار پرداخت و توسط سربازان ابن زبیر كشته شد.
    كارنامه: او علاوه بر حضور در مجموعه‌هایی مثل پهلوان اكبر نمی‌میرد، چشم در برابر چشم، سلطان مار، پدرانه، رابعه، پرده‌نشین، تفنگ سرپر، میوه ممنوعه و...، در زمینه طراحی، نقاشی و كاشیگری هم مهارت داشت.
    درگذشت: علامه ‌دهر سر صحنه مجموعه تلویزیونی پرده‌نشین به كارگردانی بهروز شعیبی دچار عارضه مغزی می‌شود و پس از ماه‌ها بستری سرانجام ۱۱ مرداد ۹۴ در سن ۶۲ سالگی از دنیا رفت.
محمدقاسم پورستار
    نقش: حبیب بن مظاهر (او از یاران امام علی(ع) بود و در كربلا نیز با امام حسین(ع) شهید شد)
    كارنامه: او از بازیگرانی است كه از اواسط دهه 50 كارش را آغاز كرد و در فیلم‌ها و مجموعه‌هایی مثل مردان آنجلس، مریم مقدس، یوسف پیامبر، بشارت منجی و... ایفای نقش كرده است.
    درگذشت: پورستار بعد از سكته قلبی كه باعث شد مدتی در بیمارستان بستری شود، در سن 78 سالگی درگذشت.
سیروس تقی‌نژاد
    نقش: پیرمرد نابینا (قاتل حصین بن نمیر)
    كارنامه: این بازیگر پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آثاری چون راز شیوا و تاكسی برگشتی حضور داشت و در سریال معمای شاه هم در نقش قوام شیرازی بازی كرده بود.
    درگذشت: تقی‌نژاد، بهمن 94 در سانحه تصادف در اتوبان تهران و كرج دیده از جهان فرو بست.
فاضل اجبوری
    نقش: ابوذاكر پیرمرد قبیله نشین (بیعت‌كننده با مختار)
    كارنامه: اجبوری كه جزو هنرمندانی است كه بعد از مدتی تدریس وارد تئاتر و بعد هم سینما و تلویزیون شد. او در كارهایی چون روزی روزگاری، تفنگ سرپر، شیخ بهایی، بوعلی سینا، محیا، افراطی‌ها و... ایفای نقش كرده است و در مقطعی ارتباط زیادی با اصفهانی‌ها در این حوزه داشت.
    درگذشت: او سال 91 ، در سن صد سالگی به دلیل كهولت سن از دنیا رفت.