اشقیا:

اشقیا:


رضا خندان
    نقش: سنان بن انس نخعی از قاتلین امام حسین(ع)
    كارنامه: خندان، بازیگری را از تئاتر در اهواز آغا كرد و سال 66 وارد سینما شد. دندان مار، رویای جوانی، شور عشق، دو زن و گمشدگان از آثار این بازیگر در عرصه هنرهای نمایشی است.
    درگذشت: این هنرمند شامگاه ۱۰ مهر ۸۹، زمانی كه یك قسمت از سریال روی آنتن رفته بود، بر اثر بیماری كلیوی در ۵۷ سالگی از دنیا رفت.
ولی‌ا... مومنی
    نقش: شُرحبیل (فرمانده سپاه شام در جنگ با توابین)
    كارنامه: او، گوینده و بازیگر سینما،‌ تئاتر و تلویزیون بود كه صدای خاص و پرصلابتش هنوز در خاطره‌ها مانده است. مومنی در فیلم‌های سال‌های حادثه در نقش امام خمینی، سردار جنگل در نقش میرزا كوچك‌خان و در سریال ولایت عشق در نقش طاهر ذوالیمینین بازی كرده بود.
    درگذشت: این هنرمند، دی 94 در روزهایی كه مشغول بازی در سریال «معمای شاه» بود، بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.
محمود بنفشه‌خواه
    نقش: طبیبِ شمر
    كارنامه: دردسرهای والدین، پاییز پدرسالار، مدرسه پیرمردها، باغچه مینو، بانكی‌ها و سرنخ از جمله آثار بنفشه‌خواه است. این بازیگر برادر رضا بنفشه‌خواه و عموی بیژن بنفشه‌خواه بود.
    درگذشت: بنفشه‌خواه در نخستین ساعات روز ۱۸ فروردین 89 پیش از آغاز پخش سریال، بر اثر ایست قلبی درگذشت.
ایرج خدری
    نقش: سردسته شرطه‌های كوفه
       كارنامه: خدری، عضو سابق تیم ملی بسكتبال ایران بود و قد بلندی داشت. او به واسطه فیزیكش برای بازی در نقش سردسته شرطه‌های كوفه انتخاب شد.  این ورزشكار همچنین در چند فیلم و سریال دیگر نیز بازی كرده بود.
    درگذشت: خدری كه سال‌های پایانی عمر كوتاهش با بیماری و مشكلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌كرد، 19 تیر 95 در 45 سالگی در بیمارستان امام‌حسین دار فانی را وداع گفت.
نقی سیف جمالی
    نقش: طبیبِ ابن زیاد
    كارنامه: سیف جمالی از اوسط دهه شصت جلو دوربین رفت. او كه بخش زیادی از فعالیت‌هایش به حوزه سینما اختصاص دارد، در آثاری مثل معمای شاه، آااادت نمی‌كنیم، مارمولك، كنعان، پذیرایی ساده، خداحافظی طولانی، خانوم و... حضور داشته است.
درگذشت: او هم به دلیل سكته قلبی در4 اردیبهشت 96، در 58 سالگی دار فانی را وداع گفت.