اسامه ژوله

اسامه ژوله


 انتشار تصاویر از بعضی از گریم‌های بازیگران خیلی وقت‌ها حرف و حدیث‌هایی در فضای مجازی راه می‌اندازد که نشان از تبحر گریمورش دارد. دیروز حوالی ظهر بود که عکسی از گریم باورنکردنی امیرمهدی ژوله در نقش بن لادن از فیلم «ملاقات با جادوگر» منتشر شد که او را به چهره ای متفاوت تبدیل کرده بود. این فیلم که نخستین اثر سینمایی حمید بهرامیان است در ژانر کمدی در حال ساخت است و جالب است بدانید که توسط خود امیرمهدی ژوله هم نوشته شده.
گریم فوق العاده امیرمهدی ژوله، نویسنده کشورمان که چند سالی است در کنار نویسندگی، بازیگری را هم آغاز کرده است به حدی عالی بود که خود بنده تنها از چشمانش توانستم تشخیص بدهم که چه کسی در پشت این گریم پنهان است. گریمی که علی بهرامی فر روی صورت ژوله انجام داده اصلا او را خود خود بن لادن کرده!  
البته از این دست گریم‌های به قول معروف «شاهکار» در سینمای ایران کم نیست. گریم‌های سنگینی که آنچنان با ظرافت و مهارت انجام شده که هنرپیشه شان برای ما که هیچ، برای خانواده‌هایشان هم قابل شناسایی نبودند. مرور بعضی از این گریم‌ها در ادامه خالی از لطف نیست.
    احسان امانی مجبور بود برای فیلمبرداری در تنها یک سکانس از فیلم «مادر قلب اتمی» روی صندلی بنشیند و عذاب شبیه صدام (دیکتاتور عراقی) شدن را به جان بخرد.
    «شاهگوش» سریالی به کارگردانی داوود میرباقری برای شبکه نمایش خانگی بود که عبدا... اسکندری، گریمور معروف کشورمان محسن تنابنده را با سه نقش متفاوت و گریم‌هایی متنوع جلوی دوربین برد