یک سوال از جناب وزیر

یک سوال از جناب وزیر


«اگر حس شود بخشی از عناصر حوزه واردات از اعتماد ما سوءاستفاده می‌كنند برخورد نظارتی خواهیم كرد... اگر اختلالی باشد نسبت به تاییدیه‌های بعدی اعمال خواهیم كرد.» اینها بخش‌هایی از صحبت‌های روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است كه توسط خبرگزاری مهر منتشر شده است.
هرچند موضوع واردات كاغذ و التهابات قیمت آن در چند ماه اخیر به سمت ثبات پیش رفته است.
با این حال هنوز هم بعضی موارد دیده می‌شود كه پاسخی برای آنها یافت نمی‌شود.
یكی همین موضوعی است كه وزیر به آن اشاره كرده.
دكتر سیدعباس صالحی اعلام كرده اگر در كار واردات كاغذ، اختلالی توسط واردكننده وجود داشته باشد نسبت به اعمال تاییدیه‌های بعدی تجدیدنظر خواهد شد.
واقعیتش را بخواهید این برای ما در تحریریه جام‌جم هم سؤال شد كه مثلا این ادعای آقای وزیر با فهرست تاییدیه‌های واردات كاغذ كه توسط خود ستاد وزارتخانه منتشر می‌شود چقدر سنخیت دارد.
مثلا در همین فهرست بعضی اسامی و شركت‌ها وجود دارند كه ارزهای تخصیص داده شده به آنها مربوط به سال قبل است، ولی هنوز مشخص نیست چرا در برابر ارزهای دولتی كه تحویل گرفته‌اند هنوز باری از گمرك ترخیص نشده.
جالب این‌كه به همین شركت در جلسات بعدی كارگروه كاغذ مجدد ارز با قیمت دولتی تخصیص پیدا كرده، در حالی كه هنوز تكلیف موارد قبلی مشخص نیست. مثلا دقیق‌تر خواسته باشید این‌كه طبق اعلام شهریور وزارت ارشاد، شركت مزبور هنوز تكلیف واردات مربوط به ارزهایی كه در اردیبهشت سال گذشته، بله درست خواندید ارزهایی كه در اردیبهشت سال گذشته تهیه كرده را مشخص نیست ولی خب به همین شركت در مردادماه همین امسال یك ماه قبل ارز با قیمت دولتی اختصاص پیدا كرده است. طبق نظر وزیر به منظور صدور تایید مجدد برای چنین مواردی باید تجدید‌نظر صورت بگیرد كه ظاهرا تا الان نگرفته! پیگیری‌های ما از شركت مورد نظر هم تا الان به جایی نرسیده. به زحمت توانستیم رد پایی از این شركت پیدا كنیم و بعد از تماس و پیگیری، پاسخ شنیدیم كه مدیرعامل شركت فعلا در تهران نیست و در صورت بازگشت به تهران، موضوع را با وی مطرح كرده و با شما تماس می‎ گیریم كه خب الان قریب به یك ماه از آن وعده می‌گذرد و هیچ تماسی گرفته نشده. احتمالا صورتجلسه بعدی كارگروه كاغذ كه منتشر شود دوباره با نام این شركت روبه‌رو خواهیم شد و اینجا در صفحات فرهنگی غرولند خواهیم كرد و از پاسخگو نبودن مسؤولان وزارت ارشاد و شركت مربوط خواهیم نوشت.