زندگی، بی‌شیرینی!

زندگی، بی‌شیرینی!


 از قدیم هر كاری رسم و رسوم خودش را داشته، مثلا فكرش را بكنید یكی وقتی خانه می‌خرید، ازدواج می‌كرد یا خلاصه هر اتفاق خوبی كه برایش می‌افتاد، لااقل به دوستان و نزدیكانش شیرینی آن اتفاق خوب را می‌داد.  حالا در گروه فرهنگ و هنر ما، یك نفر كه اسمش را به اختصار بیان می‌كنیم گوشی تلفن همراهش را عوض كرده و حاضر نیست حتی بیسكویت ساقه طلایی مهمانمان كند! جناب م.ص.ع كه از قضا بالاترین جایگاه اجرایی گروه را هم دارد، مع‌الاسف چند روزی است یك شیرینی ساده را از ما دریغ كرده و خلاصه گروه حال خوشی ندارد! یكی گوشی بخرد و شیرینی ندهد؟ آن هم در حالی كه نگارنده بیچاره پایان‌نامه كارشناسی ارشدش را دفاع كرد و اعضای گروه را ناهار مهمان كرد.
 بگذریم خلاصه... این روزها هم می‌گذرد، گفتیم در جریان یك دغدغه مهم درون گروهی ما باشید.
البته خودتان هم می‌دانید ما از‌ آن آدم‌هایی نیستیم كه این دغدغه‌های درون گروهی حواسمان را از كار اصلی‌مان پرت كند. تا این شائبه برایتان پیش نیامده با دلی غم زده از پیچانده شدن شیرینی می‌رویم سراغ سوژه‌های امروز.
در صفحه 9 رفته‌ایم سراغ یك ماجرای مهم و دغدغه تقریبا همه گیر میان ناشران، كتابخوانان، اهالی قلم و وزارت ارشاد.
حتما گزارش‌های مفصل ما را درباره كاغذ و گرانی‌هایش خوانده اید و می‌دانید چه بلاها كه بر سرمان نیاورده است.  امروز گزارشی داریم درباره اوضاع بازار كاغذ كه هر چند این روزها ظاهرا كمی حالش بهتر است، اما خوب خوب هم نیست... بخوانید و ببینید حال و روز این كاغذ نازك چگونه است و بالاخره دست از گردن كلفتی برداشته یا نه.
صفحه 10 را هم كه امروز آگهی‌ها از ما گرفته و برده‌ است. می‌رویم صفحه بعدی كه در آن همكاران‌مان پرداخته‌اند به یك كتاب خوب. «كآشوب» را نشر اطراف به دبیری نفیسه مرشدزاده منتشر كرده است. البته این عنوان جلد اول كتاب است و جلد دومش هم با نام «رست خیز» منتشر شده.  ماجرای كتاب هم این است كه افراد مختلف روایت‌هایشان را از روضه‌خوانی‌هایی كه شنیده‌اند می‌نویسند و برای انتشار در این مجموعه كتاب‌ها به نشر اطراف می‌سپرند.  چه اتفاقی بهتر از این كه كلی روایت معتبر و عجیب از تجربه‌های همدمی و همراهی با روضه امام حسین (ع) در یك جا جمع شود و حال آدم را خوب كند.
در آن صفحه آخری، یعنی همان 12 رفته‌ایم سراغ فیلم تازه داریوش مهرجویی با نام «لامینور». بازیگران فیلم را بررسی كرده و به این پرداخته‌ایم كه مهرجویی احتمالا چگونه اثری ارائه خواهد كرد. بخوانید و ببینید تا چه اندازه با ما موافق هستید.