اعلان قرمز برای 12 سركرده‌ منافقین و شهردار صدرا

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، آخرین وضعیت مجرمان فراری را تشریح كرد

اعلان قرمز برای 12 سركرده‌ منافقین و شهردار صدرا

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا آخرین وضعیت پیگیری پرونده و استرداد مجرمان فراری از كشور مانند خاوری، مرجان شیخ‌الاسلامی، روح‌ا... زم و شهردار صدرا را تشریح كرد. وی همچنین از اعلان قرمز برای بیش از 12 نفر از سركردگان گروهك تروریستی منافقین خبر داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سردار هادی شیرزاد دیروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده مجرمان فراری از كشور گفت: در نیمه نخست امسال 50 مجرم فراری از كشور دستگیر شدند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، 291درصد افزایش داشته و از این تعداد 68درصد مرتكب جرایم اقتصادی شده و بقیه به اتهام قتل و آدم‌ربایی و... دستگیر و به كشور استرداد شدند.
وی درباره افرادی مانند محمد حسینی كه در خارج از كشور دعوت به خشونت می‌كنند، اظهار  كرد: در مورد این افراد پیگیری برای اعلان قرمز در دستور كار پلیس بین‌الملل است.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا درباره اعلان قرمز برای گروهك تروریستی منافقین هم اظهار كرد: برای بسیاری از اعضای این گروهك اعلان قرمز صادر شده و اتفاقا در صدر اولویت برخورد از سوی كشورهای عضو اینترپل قرار دارند. برای بیش از ۱۲ نفر از سركردگان این گروهك اعلان قرمز صادر شده و علاوه بر آن برای شمار زیادی از اعضای آنها نیز این اعلان صادر شده؛ چرا كه گروهك منافقین یك گروه تروریستی است و اقدامات بسیاری انجام داده است.
شیرزاد درخصوص آخرین وضعیت پرونده خاوری گفت: اعلان قرمز برای این فرد را حفظ كردیم و حفظ خواهد شد.
اعلان قرمز برای مرجان شیخ‌الاسلامی و روح ا... زم، پرسش بعدی خبرنگاران بود كه رئیس پلیس اینترپل ناجا در این‌باره گفت: در مورد مرجان شیخ الاسلامی، برای مجرمانی كه قوه قضاییه دستور دهد، ما پیگیری می‌كنیم كه اعلان قرمز صادر شود. درباره روح‌ا... زم هم باید بگویم، به‌طور كلی برای افرادی كه مروج اقدامات خشونت‌آمیز، خرابكارانه و تروریستی باشند، اعلان قرمز صادر خواهد شد و پیگیر هستیم تا برای روح‌ا... زم نیز با توجه به اقداماتی كه انجام داده این اعلان صادر شود.
وی درباره مجید سعادتی از متهمان فراری اقتصادی و شهردار صدرا هم گفت: برای این دو نفر اعلان قرمز شده است. درخصوص شهردار صدرا در حال انجام عملیات برای استرداد وی هستیم.