كدامیک فرافكنی می‌كنند؟

ماجراهای رازهایی که توسط خطیر و منشا فاش می‌شوند

كدامیک فرافكنی می‌كنند؟

علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال بعد از شهرآورد پایتخت به دلیل مصاحبه وریا غفوری تصمیم گرفت تا دوباره مصاحبه كند و این‌بار در مصاحبه خود پای بعضی از بازیكنان سابق استقلال را هم وسط بكشد. او بعد از حمله به وریا، گادوین منشا را هم نشانه رفت و به انتقاد از این بازیكن پرداخت. خطیر تلویحا گفت این بازیكن حاشیه‌های بسیاری در تهران داشته است، در حالی كه منشا این روزها در امارات و باشگاه عجمان حضور دارد. این بازیكن بعد از جدایی از استقلال كمتر درباره این باشگاه حرف زد و در واقع كاری به كار آبی‌ها نداشت. خطیر اما به ناگهان پای او را به داستان باز كرد تا گادوین حمله تندی به او داشته باشد. البته عده‌ای از هواداران صراحت لهجه خطیر را پسندیدند ولی تاكید داشتند چرا او در زمان حضور در استقلال چنین چیزی را نگفت. از طرفی بعضی‌ها انتقاد كردند مگر خود خطیر، منشا را به استقلال نیاورد؟
بعد از اظهارات او، گادوین منشا پرده از شكایت و درگیری خود با معاون سابق آبی‌ها برداشت. او گفت برای این‌كه پای تسویه حساب 20 هزار دلاری را امضا كند، حتی در را به روی این بازیكن بست و تاكید داشت تا امضا نكند، نمی‌تواند از باشگاه خارج شود؛ اتفاقی كه البته پای پلیس را هم پیش كشاند. خطیر اما به دفاع از خود پرداخته و می‌گوید: «رفتار منشا غیرحرفه‌ای بود. او 20 هزار دلار به‌خاطر رفتارهایش جریمه شده بود. 40 هزار دلار از باشگاه طلب داشت. دقیقا هم موارد مشخص بود؛ بی‌توجهی به دستورات سرمربی كه طبق قرارداد 15 هزار دلار برای آن جریمه در نظر گرفته می‌شد و همین‌طور غیبتش در تمرین كه باید به خاطر آن 5000 دلار جریمه می‌شد. ما نمی‌خواستیم كار غیرقانونی كنیم. او بود كه می‌خواست از پول بیت‌المال اضافه بگیرد، در حالی كه باشگاه همه جرایم را از قبل مشخص كرده بود. منشا دارد فرافكنی می‌كند.»
باشگاه هنوز به‌صورت رسمی موضعی در این زمینه نداشته. طبیعتا امیرحسین فتحی می‌تواند بگوید حق با منشا بوده یا معاون سابق استقلال. منتها او مثل همیشه در این‌طور مواقع سكوت می‌كند تا مبادا تركش‌های ماجرا برخوردی با وی داشته باشد. منشا خطیر را تهدید به شكایت كرده و از سویی می‌گوید همچنان پیگیر است تا بتواند طلب 40 هزار دلاری خود را از باشگاه استقلال بگیرد.
البته منشا تنها بازیكنی نبود كه از رفتار بد خطیر گلایه كرده است. الحاجی گرو هم در اردیبهشت ماه امسال ویدئویی از معاون سابق باشگاه منتشر كرد كه در آن اجازه نمی‌دهد او از دفترش در باشگاه خارج شود. خطیر در خروجی را قفل كرده بود و برگه‌ای در دست داشت كه ظاهرا تاكید داشته گرو باید آن را امضا كند و برود. ماجرای او هم شبیه به ماجرای منشا بوده است. خطیر درباره آن ماجرا هم گفته باید برای منافع استقلال مبارزه می‌كرد، نه این‌كه اجازه دهد او بعد از عملكرد ضعیفی كه داشته، از استقلال پول زیادی بگیرد.
البته منتقدان خطیر می‌گویند این‌كه او برای منافع استقلال جنگید اتفاق خوبی است ولی رفتاری كه داشت می‌تواند در آینده برای آبی‌ها مشكل‌ساز شود. در حال حاضر وینفرد شفر، سرمربی سابق استقلال هم به دادگاه قضایی سوئیس علیه خطیر شكایت كرده است. او در مصاحبه‌ای گفته بود مربی آلمانی در این باشگاه دلالی می‌كرد و حتی متن چت‌های شخصی‌شان را منتشر كرد كه این مساله با واكنش و شكایت شفر همراه شد.